Bukefalos 28 år!

Tips på markarbete med bommar

M

MissC

Har ni några tips med markarbets banor eller tydliga instuktioner skulle det vara super att få några sådanna tips!

MVH
Christine
 
Sv: Tips på markarbete med bommar

Jag kan rekommendera boken - Cavaletti av Reiner Klimke.

Den var tydligen så bra, att en kompis för många år sen lånade den och jag har inte fått tillbaka den... :crazy:

Det är en perfekt "handbok" för att träna ryttaren och hästens samarbete, både inför hoppning och dressyr. Övningarna gör att ryttare och häst får bättre balans, samt förbättrar sin förmåga att bedöma avstånd.

Dr Reiner Klimke (Januari 14, 1936 – Augusti 17, 1999) var en tysk ryttare, som vann sex guld och två bronsmedaljer i dressyr vid OS. (På sextiotalet tävlade Klimke Dux, på sjuttiotalet tävlade han Mehmed och på åttiotalet tävlade han Ahlerich.) Det är ett rejält resultatrekord bland OS-ryttare.

Källa: wikipedia.org (den fria encyklopedin på nätet)
 
Senast ändrad:
Sv: Tips på markarbete med bommar

Håller helt med IngelaH, Klimkes bok om cavaletti är bäst, jag har den i bokhyllan.
Jag har inte koll på om man kan köpa den fortfarande, annars finns den säkert på biblioteket.
 
Sv: Tips på markarbete med bommar

vet inte riktigt om du kallar de markarbete men på min ridskola hadde min ridlärare gjort såhär: http://i172.photobucket.com/albums/w5/zorrina/Untitled.jpg
alltså skritt över bommarna och trav emellan man kan göra i skritt med och göra halt mitt över bommen och i galopp och trav över bommen. då måste ponnyn lyssna och gasen och bromsen funkar!:D kanske är lite mer tempoväxlingar....
 
Sv: Tips på markarbete med bommar

Tack så jätte mycket, jag ska absolut låna Cavaletti av Reiner Klimke. :)
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver tips på ridövningar! Främst dressyr och markarbete, både uppvärmning och "huvudövning".🙂
Svar
0
· Visningar
607
Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: Anna-KarinO
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
793
Senast: Nova123
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 428
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp