Bukefalos 28 år!

Tips på ridskor

pulkaskurk

Trådstartare
Som rubriken lyder så skulle jag vilja ha tips på ridskor med dessa "krav":

Det ska vara dragkedja fram måt tårna, EJ i hälen eller snörning.
Pga stelopererad fot så går det inte med icke öppningsbar sko framåt och pga förlamad hand kan jag inte knyta några skor.
De ska vara ganska nätta, ej någon grov traktorsula.
De ska vara svarta.
Helst stålhätta om det finns på nätta skor?
De ska ligga runt 1000kr i pris +/- några kronor går bra.
Något sånär kvalité vill inte köpa nya om en vecka eller två.

Gärna bilder. Ni får gärna PM:a om bra ÅF.
 
Sv: Tips på ridskor

Ariat-skorna har ingen stålhätta men är underbara att rida och knata runt i! De har dragkedja fram, nätta, nån special-anatomisk sula, men det är svårt att säga om de funkar för just dig. Det är ett par år sedan jag köpte mina men har för mig att de gick på 1500 kr?...
 
Sv: Tips på ridskor

Ariat är bäst. Men med din utsatta buget så är Dublin Advanced mest passande.
 
Sv: Tips på ridskor

Ett par Ariat går på dryga tusenlappen.
Jag köpte ett par skor i endurance-kollectionen eller vad man ska säg, alltså vattentäta och lite rejälare varmare skor. De gick på 1600, jag skulle gissa på att ett par ridskor med dragkedja som du efterlyser är något billigare.

Jag är supernöjd med mina kängor, de är det skönaste jag gått i. Hade de varit lite nättare hade jag lätt kunnat ha dem överallt och inte bara i stallet!! Helt underbara! :love:
 
Sv: Tips på ridskor

Ariat är inte så dyra på Börjes i tingsryd- men jag vet inte om de säljer på hemsidan...
Mountain horse har annars ett par.- fast utan stålhätta även dom
 
Sv: Tips på ridskor

Köper du den bästa modellen, Cobalt, så kostar de allt från 2300-3000 kr här i Sverige.
 
Sv: Tips på ridskor

Mountain Horse kan jag rekommendera. Jag är jättenöjd med mina och de är inte heller fasligt dyra.
 
Sv: Tips på ridskor

Som Sorbe säger, den bra modellen Cobalt kostar en tusenlapp mer, ordinarie pris.
 
Sv: Tips på ridskor

normala. Jag har 36 - 37 i skor, dock har jag ganska beda fötter. Valde 37.5 i mina ariat just för att få plats med mina ankfötter, har en bit fram men de funkar bra.
 
Sv: Tips på ridskor

De är normala, precis som foten är. Jag har en halvstorlek och den sitter perfekt för jag är verkligen mellan två storlekar.
 
Sv: Tips på ridskor

Som Sorbe säger, den bra modellen Cobalt kostar en tusenlapp mer, ordinarie pris.

Bra och bra, det beror väl på vad man är ute efter. Jag skrev att jag köpte ett par vattentäta kängor. TS vill ha ett par ridskor. Det är ju som att jämföra potatis och ananas. :crazy::cool:
 
Sv: Tips på ridskor

det skiljer en del i kvalité på billigare o dyrare modeller.
O om TS frågar efter en sak är man ju lite knas om man ger tips på en annan, där kan vi prata päron o ananas.
 
Sv: Tips på ridskor

Men eftersom TS efterfrågade skor i 1000-kronorsklassen och frågade vad ett par Ariatskor kostar, och det finns skor som ligger på drygt 1000, eller ja, iaf under 2000 så varför inte tipsa om dem?

Mina var inte såna som TS efterfrågade, och det sa jag redan från början. Anledningen till att jag nämnde mina var priset, och jag vet att det finns såna skor som TS efterfrågade, av samma märke till ungefär samma pris som de jag köpte. Jag har inte upplevt att Ariats billigare skor håller dålig kvalitet heller, även om de dyrare säkert är ännu bättre.

Nog tjatat om det.
 
Sv: Tips på ridskor

Tack alla för tipsen jag fått :)

Ibland är det tur att ha större delen av släkten på andra sidan jorden, jag skickade min kära faster som har väldigt lika fötter som jag och prova ett par Ariat och har man inte tur eller?

Hon hittade ett par Ariat Cobalt XR Devon Pro i stl 37.5 som passade perfekt så då lär de göra det på mig också, och dessutom i en butik som har utförsäljning så jag har fått ge 97 US dollar för dem ink frakt hit till Sverige!

Så 700 Sek för dem ink frakt känns som ett fynd :)
Bara hoppas de e lika bra nu som ni tycker :)
 

Liknande trådar

Utrustning mina underbara shire Jodhpur skor med snörning + dragkedja är slut :cry:, de höll ett år och jag smörjde dem dagligen och hade dem bara...
Svar
2
· Visningar
1 704
Senast: Buck
·
Utrustning Jag letar efter ett par svarta ridskor. Eftersom jag har en funktionsnedsättning som gör att jag har svårt att vinkla foten måste skorna...
Svar
5
· Visningar
1 744
Senast: palle
·
Utrustning Nu är jag trött på alla dessa ridskor som inte håller. :p Antingen går de sönder i en söm framme vid fotens bredaste del eller så går...
2
Svar
35
· Visningar
3 517
Senast: Deimion
·
Utrustning Hellu! Har ni några bra tips på ridskor och chaps? Mina ridskor från Mo*ntain H*rse har gått sönder efter redan ett år :mad: Och en...
Svar
12
· Visningar
1 407

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp