Bukefalos 28 år!

Tips på roliga tricks!

S

SandraW89

Min lagottokille älskar att träna på tricks och kan redan en hel del ganska svåra saker, tex bubbla.

Nu börjar min fantasi sina....

Skulle uppskatta lite tips:)

Han kan sitt, ligg, rulla, stanna, sitt vackert, skall, vacker tass, bubbla, hoppa upp på ryggen, dra av stumpan osv...
 
Sv: Tips på roliga tricks!

Höger, vänster, snurra, skall, skaka på huvudet, städa, hämta utvald sak, stå på tre ben, stå på två ben, släcka lampor, öppna/stänga dörrar, hämta telefonen, räkna, high five, ligga med hakan i backen, "var är nosen?", "var är svansen?" osv osv osv
 
Sv: Tips på roliga tricks!

Tycker du om katter? (vovve skakar på huvudet, går ju att byta ut till vilken fråga som helst), Pang!

Hmm, jag fick också idétorka, återkommer!
 
Sv: Tips på roliga tricks!

"var är nosen?", "var är svansen?"


Vad menar du med det?
 
Sv: Tips på roliga tricks!

"var är nosen?", "var är svansen?"


Vad menar du med det?

Typ på "var är nosen?" kan hunden antingen dutta nosen i marken, eller ta tassen mot nosen. Och på "var är svansen?" kan den vända sig mot svansen och kanske till och med ta tag i svansen. :)
 
Sv: Tips på roliga tricks!

Aha smart! ska försöka ta tag i det en dag när vi känner oss på hugget :)
 
Sv: Tips på roliga tricks!

utveckla att dra av strumpan! Lärde min vorste det, "dra av strumpa 1 o ge till mig, sen dra av strumpa 2 o ge till mig". Sen drar han av byxorna. ett ben dras det i i taget, sen tar han upp byxorna o lägger i mitt knä! Sen e det dax för tröjan.. (man får dra ut huvet först bara) Han drar i en arm, sen den andra sen ge till mig. Mycke smidigt om man skulle typ skadas o ha svårt att klä av sig, o min hund älskar sin uppgift.:love: På morgonen sen har han till uppgift att hämta o lägga kläderna på sängen till mig. :)
Senaste "praktiska" trixet lärde ja han i veckan.. Hämta o leverera vantar etc som ja "tappar" när ja e ute o rider. (har honom nästan jämt me när ja o pållen e ute). Jag tappar ex en vante, o då hämtar han den o kommer med den, ställer sig bredvid hästen o sen upp på bakbenen så jag når o ta vanten! Jädra smidigt!:rofl:
 
Sv: Tips på roliga tricks!

Min vovve kan:
slalom
rulla runt
snurra hö,snurra vä
backa
kryp
buga
sitta vackert
stå vackert
high five hö o vä
öpnna skåp
stänga låda
spola på toan
plocka leksaker i en korg
vinka hö o vä
dra av strumpa och lägga i tvättmaskinen
puss
gå in i buren
slicka sig om munnen
rulla in sig i en filt
+lite annat smått o gott
vovven o jag älskar att träna in trix!!!
 
Sv: Tips på roliga tricks!

Va kul med många förslag!

Det med vanten och hästen var en asbra idé! Synd att jag inte har nån häst bara =P
Skulle hemskt gärna lära honom att morra, gäspa eller nysa. Jag såg det på en youtubevideo, så himla charmigt. Nån som lärt in det?
 
Sv: Tips på roliga tricks!

Såg på C*nis hemsida att dom hade en instruktionsvideo om hur man lär sin hund att blåsa bubblor i vattenskålen. Såg jätteroligt ut!:D
 
Sv: Tips på roliga tricks!

jo min lilla kille kan det :)

Idag lärde han sig spela död! Fler kreativa förslag önskas:D
 
Sv: Tips på roliga tricks!

jo min lilla kille kan det :)

Idag lärde han sig spela död! Fler kreativa förslag önskas:D

Min har lärt sig att "skämmas" (tassen över nosen) på frågan :
Är matte snygg? (tar namnet på den person som är med) Då lägger hon sig och skäms, sen blir frågan Är matte snäll? Då studsar hon upp och skäller..

Är INTE ett bra trick om du tränar platsliggning och har en hund som tycker detta är tråkigt, då finns risken att den börjar roa sig själv :o
 
Sv: Tips på roliga tricks!

haha okej då kanske man ska vara försiktig med den :P
Men lära in att nicka resp. skaka på huvudet borde väl inte vara så svårt?
 
Sv: Tips på roliga tricks!

Jag brukar söka på "Silvia Trkman tricks" på youtube :)
Hon gör riktigt roliga saker med sina hundar.
Har tillexempel genom henne lärt mig det tricket som visas 0.25:
http://www.youtube.com/watch?v=EJkO4xDUBS0
"Promenaden"

Annars kör vi mest standard saker:
Sitt
Ligg
Rulla Runt
Pang
Knytnäven (han gör valfritt genom att jag håller fram knytnäven)
Slalom
Skall
8.an
Dutt (han trycker nosen mot handflatan)
"Promenaden"
 
Senast ändrad:
Sv: Tips på roliga tricks!

Den där videon var riktigt rolig att se. Man blir lite inspirerad. Men det finns ju hur mycket som helst att lära en hund :)
 
Sv: Tips på roliga tricks!

Lär honom att gäspa på kommando, jätte enkelt om man klickar in det!
En annat enkelt trick är
"Vad gör tjejer?" Hunden lägger sig på rygg och särar på benen.
 
Sv: Tips på roliga tricks!

Nu finns det väl itne lika mycket tomburkar liggande ute som det gjorde förut, men lära hunden att plocka burkar?
Det lärde vi våran hund, istället för att han skulle dra hem en massa grenar. Tog bara några gånger innan han letade upp dom själv :)
 
Sv: Tips på roliga tricks!

Gud vilke duktig hund och ägare. Fanns en hel del där man kan använda
 

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
912
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: valy
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 796
Senast: Pilot
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 313
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp