Bukefalos 28 år!

Tips på roliga tricks!

Sv: Tips på roliga tricks!

Vad som är bekvämt när fantasin tryter är hämta sko, hämta toffel, hämta bandybollen, hämta tennisboll, hämta spaden, hämta vanten hämta tigern (gose djur) osv.

Kul att se hur många ord de kan skilja åt när man lägger ut dem på gräsmattan eller golvet...

Vad är bubbla?
 
Sv: Tips på roliga tricks!

Min hund kan både nysa och morra på kommando. Vi tränar även på att gnälla, men det är svårt för han blir lite upphetsad. Han vill lite för mycket helt enkelt, så det låter lite roligt. Han blandar morr och gnäll..
Annars kan han det valigaste bara. Typ som sitt fint, puss och pang!
Han är jäkligt snabb på att lära sig faktiskt, trots att han börjar bli gammal. Nysa, morra, gnälla och puss har han kunnat i ca 2 år nu och han fyller 12 år i mars. Fast de har inte han fattat än iofs. :D
 
Sv: Tips på roliga tricks!

Va roligt!

Hur lärde du in det? Jag skulle hemskt gärna vilja lära min hund det.
 
Sv: Tips på roliga tricks!

Hmm.. Hehe.. ja vet inte riktigt. Han nyser mycket när han busar o sådär, så ja petade lite på nosen på honom och då kom det lixom av sig själv.
Mycket beröm och en godis när han gjorde som jag ville, och om han gjorde något annat så väntade jag bara tills "nysen" kom.
Nu gör jag ett litet tecken med fingret bara så nyser han.
Morrningen var på liknande sätt. Eller ja. Han blir så taggad när vi ska träna trix, så jag satte honom bara framför mej och visade att jag hade en godisbit. Då prövade han allt han kom på. Först alla trix han kunde och så småningom provade han allt möjligt och till slut att morra lite försiktigt. Mycket beröm och godis. Han fattade nästan direkt.
Nu håller jag upp lillfingret som tecken till honom.
Var lite orolig först att han skulle morra åt alla bara för han ville ha godis, men det gör han absolut inte, utan bara när jag gör tecken för det.

Slänger in en bild på gammelgubben. Hoppas det är ok.. :D

29886110.jpg
 
Sv: Tips på roliga tricks!

Jaha. Ska försöka lära min lilla det :)

Får väl se hur det går
 
Sv: Tips på roliga tricks!

Min lagottokille älskar att träna på tricks och kan redan en hel del ganska svåra saker, tex bubbla.

Nu börjar min fantasi sina....

Skulle uppskatta lite tips:)

Han kan sitt, ligg, rulla, stanna, sitt vackert, skall, vacker tass, bubbla, hoppa upp på ryggen, dra av stumpan osv...

skall ,prata morra mycke doft då.giv me 5.bocka.tvätta sig slickar sig då. vänster o höger. Då kan dom vrida huvudet till höger e vänster.ligg död. det finns så mycke , min förra hund kunde nästan allt.
 

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
912
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: valy
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 795
Senast: Pilot
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 313
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp