Bukefalos 28 år!

Tips på täcken, små i storlekarna?

P

prallan

Vår ponny drar 120 i täcke, nästan omöjligt att hitta :cool: Önskar tips på täcken som finns i 125 men som är små i storlekarna/smala i bogen!
Nu är säsongen snart över, hoppas kunna fynda lite snart :D
 
Horseware Amigo i storlek 115 cm satt fint på min unghäst när han hade 125 annars men de blev för stora i bogen. HW Amigo i storlek 125 satt bra när han hade 135 annars.

Och B-ponnyn med strl 115 cm i täcken men där de lätt blir stora i bogen har 100 cm HW Amigo. De är stora i de små storlekarna, rygglängden är låååångt över måttet.

Annars kan man sy veck i halslinningen så löser man det så. Också väl använt på unghästar här. Lyfter och tar in bogen och vips passar det.
 
Senast ändrad:
Horseware Amigo i storlek 155 cm satt fint på min unghäst när han hade 125 annars men de blev för stora i bogen. HW Amigo i storlek 125 satt bra när han hade 135 annars.

Och B-ponnyn med strl 115 cm i täcken men där de lätt blir stora i bogen har 100 cm HW Amigo. De är stora i de små storlekarna, rygglängden är låååångt över måttet.

Annars kan man sy veck i halslinningen så löser man det så. Också väl använt på unghästar här. Lyfter och tar in bogen och vips passar det.
Tack! Jag antar att du menar 115 i första meningen? Jag har hållt på och sy in precis som du beskriver, men tänkte om man kunde fynda lite nu till våren, täcken som passar :D
 
Vet du hur det är med MIO-serien (HW)?
Har ett Mio och det blir inte ett till. 600 denier i tyget och nej inte min grej. Rhino wug har jag till shettisarna och Rhino är super bra. Har även Amigo Bravo 1200 denier helt ok.
MKTopware hade lite i fyndkorgen för mindre stolekar eller kolla på kolla ponny länken de har. Men de ändrar fyndkoren ofta :)
Mvh
Pudlan
 
Har ett Mio och det blir inte ett till. 600 denier i tyget och nej inte min grej. Rhino wug har jag till shettisarna och Rhino är super bra. Har även Amigo Bravo 1200 denier helt ok.
MKTopware hade lite i fyndkorgen för mindre stolekar eller kolla på kolla ponny länken de har. Men de ändrar fyndkoren ofta :)
Mvh
Pudlan
Tack! Jag är främst ute efter stall/termotäcken, har regntäcken över i hagen, och dom passar iom att jag har stalltäcke under :)
 
Jag tror du @prallan och @Pudlan missförstod varandra lite. Som jag tolkar dig så söker du just thermotäcke att ha under det utetäcke du redan har, som funkar fast det är lite stort just för det är ett täcke under. Medan Pudlan tolkade det som att du sökte både skal och fodertäcke.

Jag är mycket förtjust i HW:s linersystem (men tar en storlek mindre på liner än skal). Men HW har ju 200 gr thermotäcke, kostar ungefär 550 kr. Väl värda pengarna anser jag. Har tyvärr hört neg om Mio vad gäller innetäcken med. Men det finns ju begagnat, på FB finns en grupp för köp/sälj just horseware endast, men dyker upp på övriga sidor med. Och kanske kommer ngn liten rea till våren. Strömbergsgård kör ofta kampanjer med (en varje fredag och så lite nu och då), så värt hålla ögonen öppna =)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
596
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
669
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 728
Senast: Buongusto
·
Hundträning Jag har en liten hund med pyttig mun även för sin storlek och mjukt bett. Dessutom så är hon lugnt tempererad och jag jobbar mycket med...
Svar
15
· Visningar
974
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp