Tips på vad vi kan kalla våran tik?

Jag måste bara fråga; hundar av stafftyp verkar ofta vara ganska kala på huvudet när de är små. Nästan som om de hade någon ohyra :o. Vad beror det på?
 
Jag måste bara fråga; hundar av stafftyp verkar ofta vara ganska kala på huvudet när de är små. Nästan som om de hade någon ohyra :o. Vad beror det på?

Det kan jag tyvärr inte svara på,våran tidigare staffe var lika dan. På magen är dom helnakna,så när det börjar komma riktig päls där så tjocknar pälsen på sig för övrigt också. Vittra är extremt kal,synns tydligt på halsen också,medans våran äldre staffe var kal på huvudet och runt örorna. Vittra har mkt mer päls bakom örona än vad våran andra hade.

Jag gissar att det beror på extrem kort och tunn päls i kombo. Tack och lov så växer det ut sen när den riktiga pälsen kommer. Blåa staffar däremot brukar oftast förbli tunnhåriga.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 912
Senast: Pyrran
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 092
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 825
Senast: Dopy
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 688
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp