Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Laxröra på kavring, sill och färskpotatis och öl till lunch. Rabarber- och citronpaj till efterrätt då vi hade en liten kvarglömd(!) bit i kylskåpet sedan i torsdags kväll. Till middag blev det en pastasås på nyplockade kantareller, prosciutto och grädde och spagetti.

Det finns sill kvar till lunch i morgon, men sedan ska det nästan bli skönt att återgå till vardagen.
 
På midsommar åt vi snittar med lax, skagenröra, räkor och dill alt sill till förrätt.
Varmrätt fick vi grillad hjort, grillade grönsaker, potatissallad m vinägrett, whiskeysmör etc.
Efterrätt blev marängsviss med jordgubbar och banan.

Igår åt vi smörstekt röding med skirat smör. I love! Till det fick vi knyten med potatis, smör och kryddor som grillats. Och leftover potatissallad som nu var utfylld med gröna ärtor.

Idag grillade vi fläskkotletter och åt sallad och en quinoa-röra. Så där jämfört med de andra dagarna. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 072
Senast: Intejag
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 141
Senast: supercassie
·
S
Övr. Hund Ursäkta, dessa typer av trådar finns säkert hundratals, men jag måste få skriva av mig lite, det är som mitt sätt att bearbeta sorgen...
2
Svar
23
· Visningar
5 968
Senast: tassel
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 098
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp