Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.

athena_arabians

Trådstartare
Fortsättning på potatistemat, de små svindyra påsarna med lite mer udda sorter som bla finns på ICA är vansinnigt goda. Amandine som klyftpotatis är gudomlig och den blir bra när man grillar den också.

Men allra godast är helgrillad färskpotatis som man penslar med smör.
 
Fortsättning på potatistemat, de små svindyra påsarna med lite mer udda sorter som bla finns på ICA är vansinnigt goda. Amandine som klyftpotatis är gudomlig och den blir bra när man grillar den också.

Men allra godast är helgrillad färskpotatis som man penslar med smör.

De är super! Bara man undviker blå Kongo. Lila potatis, färgen är hemsk... man ska inte äta mat med den färgen.

Sparrispotatis är jag väldigt förtjust i.
 
Något jag inte gillar i potatisvärlden är bakad potatis med kladdig röra i. Så fel. Jag gillar bakad potatis till kött, med bara en smörklick och salt och svartpeppar i.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
De är super! Bara man undviker blå Kongo. Lila potatis, färgen är hemsk... man ska inte äta mat med den färgen.

Sparrispotatis är jag väldigt förtjust i.
Men BARN tycker att det är roligt med potatismos på Blå Kongo! Särskilt intressant står färgen om man serverar på blå Swedish Grace-tallrik. Just den blå färgen mot potatisens! Fabulöst!
 
Något jag inte gillar i potatisvärlden är bakad potatis med kladdig röra i. Så fel. Jag gillar bakad potatis till kött, med bara en smörklick och salt och svartpeppar i.

Citronpeppar:o

Levde på bakad potatis med Bregott och citronpeppar när jag flyttade hemifrån.

Men kesoröra tycker jag om, den är inte fetkladdig.
 
Jag körde den dieten som student också. Bara bakpotatis+smör+salt+peppar. Så jäkla gott.

Varför slutade man äta som en fattig student? Det var ju gott! En annan höjdare var baguette med smulad fetaost/hackad rödlök/balsamico. Gröpte ur den billiga 3-för-10-baguetten och fyllde den med ovanstående. En fetaost var tre middagar.

Sen vred jag på grillen på ugnen, stoppade in huvudet i ugnen och tände mina Camel-utan-filter:D
 
Varför slutade man äta som en fattig student? Det var ju gott! En annan höjdare var baguette med smulad fetaost/hackad rödlök/balsamico. Gröpte ur den billiga 3-för-10-baguetten och fyllde den med ovanstående. En fetaost var tre middagar.

Sen vred jag på grillen på ugnen, stoppade in huvudet i ugnen och tände mina Camel-utan-filter:D
Så kreativt! Jag har ju aldrig kunnat laga mat så för mig var alternativet till bakpotatisen makaroner och svartpeppar.
 
Jag såg en blå delikatesspotatis(i påse och extra dyr, alltså) som inte var blå kongo. Vad kan det ha varit för en? Utifrån beskrivningen på förpackningen lät den väldigt god, men ja, den var ju blå, så jag fingrade bara lite på den.
 
Fortsättning på potatistemat, de små svindyra påsarna med lite mer udda sorter som bla finns på ICA är vansinnigt goda. Amandine som klyftpotatis är gudomlig och den blir bra när man grillar den också.

Men allra godast är helgrillad färskpotatis som man penslar med smör.
De är mycket goda! Gjorde potatispuré på sån potatis i helgen, förutom att den blev väldigt god hade den en fin konsistens. Stekt gös, friterat gösskinn, parmesansås och tärnat rökt fläsk till purén.
 
Pasta och tomatsås till lunch. Jag är ingen hejare när det kommer till tomatsås. Blaha blaha.

Nu ska jag fixa en budget. Om det lyckas, ska jag sitta på fik och läsa och äta bulle resten av arbetsdagen sen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp