Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tittat till mitt sommarhus idag. Nässlor i riklig mängd, mer kirskål än någon kan önska sig, gott om gräslök och faktiskt lite ramslök har tittat upp! Det blir Trädgårdens Gröna Blad som mattema för påsken. Bara en oxvecka kvar nu, och knappt det.
 
Jag är trött, BÄBYN är pigg. Alltså äter jag för att hålla mig vaken. Hittade en hasselnötsglass i frysen som nödproviant.

Jag missade tydligen själva nedkomsten ... men GRATTIS!!! lite i efterskott. :love: Gick allt bra? Kan du äta nu????

Måste tillaga söndagsmiddag till 4 pers på inga ingredienser alls. Hinner inte åka och handla 2 mil bort. Gästerna gillar kött. Hm ... får se vad det kan bli ...:crazy:
 
Idag har jag ätit RAMSLÖK :love: Gjorde kryddsmör med ramslök och åt det ihop med lax stekt till perfektion (om jag får säga det själv alltså och det får jag :D ). Delikatesspotatis i halvor tillagade i ugnen, mandolinad gurka och polkabetor samt snabbt kokad (blancherad kanske) sparris (från Italien) som tillbehör. Fint!
 
Plockat ramslök tills det sprutade ur öronen! Alltså jag får på riktigt lite ångest av att lämna så mycket fina naturgrejer bakom mig. Likadant med svamp, björnbären i somras osv. Samlar-angst liksom? Men mötte några som kom med fullplockade kassar så det känns åtminstone bra att flera utnyttjar det :up:
Åt en redig falafel till sen lunch/tidig middag. Ska på konsert i Lund nu, behöver nog äta något ikväll efter också. Kanske en liten pasta-pesto ramslök edition :d
 
Plockat ramslök tills det sprutade ur öronen! Alltså jag får på riktigt lite ångest av att lämna så mycket fina naturgrejer bakom mig. Likadant med svamp, björnbären i somras osv. Samlar-angst liksom? Men mötte några som kom med fullplockade kassar så det känns åtminstone bra att flera utnyttjar det :up:
Åt en redig falafel till sen lunch/tidig middag. Ska på konsert i Lund nu, behöver nog äta något ikväll efter också. Kanske en liten pasta-pesto ramslök edition :d

Jaja, gnid in ramslöken på oss andra bara! :mad:

Jag tittar ABSOLUT inte på Tradera-auktioner där de säljer ramslök. Oh nej :angel:
 
@Killaloe hur gjorde du för att skicka ramslök på post? Platspåse bara? Funderar på att skicka ett gäng till min dyra mor.
Jag plockade i sista stund före sista posttömningen, skyndade hem och lade ett kvarts kilo i en plastpåse, dänkte på lite vatten, knöt om en påse till, lade lite wellpapp om och så en tjockare plastpåse ytterst och snabbt som attan iväg innan brevlådan tömdes. @Killaloe får berätta om den var ledsen när den kom fram:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp