Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh den har jag också hemma från just en smakbox och den är planerad som middag för sambon typ i veckan - så jättebra att du recenserade den just idag! :D
Rättså onödig grej IOM att den inte ens var god. Så himla besvärligt är det ju inte att göra en risotto från grunden menar jag.
Men ös i tillräckliga mängder av valfri ost bara så ska nog sambon bli nöjd :D:D.
 
Påspytt! :D Och svindyr hipsteröl från tisdagens besök i Majorna.
Kan min hjärna sluta läsa det där som på-spytt eller?!
Risotto från blå band som vi fått i nån sån däringa smakbox. Var INTE god! Skulle enligt förpackningen smaka kantarell, men det behövdes nog bättre fantasi än min för att känna det.
Smakade mest sött. :confused:
Räddade dock upp den med smör- och vitlöksstekta champinjoner, finhackad salladslök samt pinsamma mängder chèvre. :love::love:
Åh, jag blir lite varm i hjärtat varje gång jag ser någon som kan stava till chèvre. En bekant, som dessutom jobbar som skribent, envisas med att skriva chevré och det skär i ögonen varje gång jag ser det!
 
Jag har hamnat i en sådan där "vi ska snart åka på semester så det är inte lönt"-svacka vad gäller maten. Vill varken handla, laga eller äta något riktigt. Ikväll slutade det i avocadosmörgåsar, och imorgon ska jag ut och äta malaysiskt med mina kollegor. Det blir spännande för mig, som inte är sådär överdrivet förtjust i asiatisk mat rent generellt.
 
Kan min hjärna sluta läsa det där som på-spytt eller?!

Nu skriver jag det bara för det :D

För övrigt vet jag inte riktigt vad jag har ätit idag. Åt i alla fall precis jordgubbar och grädde till middag. En macka och några Ballerina innan jag åkte till stallet. 11-kaffefrukost hos föräldrarna i förmiddags. Är inte så bra på rutiner såhär på sommaren :angel:
 
Notera att både @Petruska , @Koltrast och sääääääökert fler omnämner Moi som en typ...influenser.
I slutet av sommaren hoppas jag kunna avslöja en hyllning till dig - då kommer du verkligen kunna benämnas som influencer. Men hittills är projektet bara halvfärdigt så vill inte presentera det än (och obs, det är INTE en staty av dig i naturlig storlek gjord av maräng!)
 
Notera att både @Petruska , @Koltrast och sääääääökert fler omnämner Moi som en typ...influenser.


Inorgon har jag utlovat smörstekt tortellini till mina anhöriga.
Idag åt vi lammfärsbiffar, ruccola, tå fänkål och pressgurka. Så gott!
Det var så jävla gott! Hur har jag kunnat göra på annat sätt så länge trots input från en äkta INFLUENCER?
 
Jag hade arbetsdag fram till lunchen, som bestod av diverse grönsaker, lite stekt potatis, en bönröra, keso och tapenade. Sen har vi storhandlat på ICA Maxi i den närmsta orten. En jätteaffär med böntetrorna och peston på avdelningen ”världens mat” och glutenfri blodpudding i den lilla kylen märkt ”vegetariskt”. Men de är förlåtna allt, för de hade iKaffe OCH visste var när jag var trött på att springa gång upp och gång ned med flintastekar och badleksaker.

Värmen har varit omöjlig, men vi har legat i blöt hela kvällen. Nu ska vi äta nudlar, tofu och stekta grönsaker. De hade tofu, kan ni tänka er! Bara en sort, men ändå!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
12 545
  • Låst
Kropp & Själ Dagens middag: Surdegsbaguette, rökta räkor och kalixlöjrom :d👌 Edit: Jag tror jag fick numreringen rätt, annars får en moderator ändra :)
Svar
1
· Visningar
333
Senast: Mineur
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
1 133
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 171
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp