Bukefalos 28 år!

Tjänsteledigt eller sjukdom?

Jag jobbar inom landstinget och just detta står på intranätet. Dock har jag inte råkat ut fler det trots mer än 6 sjukperioder under 2016. Jag tror de gör ngn typ av individuell bedömning och mina perioder har allihop legat i anslutning till VAB :cautious: Inga långa perioder heller men det finns ju inte så mycket att utreda om en anställd vabbar pga att barnet har maginfluensa och sedan själv är sjukskriven 2 dagar på det. Krävs ingen Einstein för att räkna ut varför liksom. :angel:

Många arbetsgivare nöjer sig med utredning, utan samtal. Som du säger: ibland är det ju uppenbart att det inte rör sig måndags-/fredagssjuka, depression eller annat än sjuka barn och sedan egen sjukdom som kommer.... ja, när en kräkt klart är det ju dax för nästa...
 
Klart man kan vara hemma från jobbet pga kris, men att gå ner i djup deppression är inte särskilt bra. Det är en viss skillnad tycker jag på att reagera starkt och gå ner i en djup depression.

En djup depression varar vanligtvis längre än 5 dagar. Det kan man dras med i både månader och år även om man får professionell hjälp. Det är inget man väljer att få och det är inget man kan förebygga. Hamnar man i en rejäl kris kan man sitta fast med en djup depression länge.
 
Då kommer jag in och uppdaterar er om hur det har gått.

Hade ett lugnt, ärligt samtal med AG där jag mer eller mindre sa att jag är nöjd om de ger mig tjänstledigt och att jag förstår att det är en knepig sits. Jag sa att tjänsteledigt är sjyst istället för tex olåvlig frånvaro. AG förstod mina problem och menade på att krissituationer är lika illa som fysiska sjukdomar. När vi pratat och hon förstod att det även spelat ut sig i min IBS, huvudvärk yada yada så var det självklart att jag får betald frånvaro sa hon.

Så kontentan: Jag hade varit nöjd oavsett, men från AG point of view var det enda rätta att ge mig sjuklön, tyckte dem.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp