tjockt el. smalt träns?

JAg hade en rätt grov häst, störst i stallet vart vi än kom. JAg köpte alltid träns med bred nosgrimma. Så jag valde bland dom tränsen som var mala i övering men hade lite grövre nosgrimma... inte så grovt panband heller, ganska smalt.

Det tyckte jag såg bäst ut på min häst...
 
Det är ingen tokig idé. Jag gllat smala träns men är lite rädd att hästen kommer att se konstig ut men det är ju smart att ha hels smalt utom nosgrimman!

//Sheena
 
Helt klart ej för tunna remmar. Sedan tycker jag att det är bäst att ha något typ mässingpluttar el dyl på pannbandet tycker det ger ett något ädlare intyck än när det bara är läder. Och vad du än väljer så gör inte som jag gjorde satte på min häst med jättegrovt huvud ett stubben träns med delat nackstycke såg absolut helfjånigt ut.Passar inte alls på hästar med rejält huvud.
 
Tack för tipset! Jag är inte så förtjust i "glitter" på tränset men lite diskret guld eller silver ska man väl kunna klämma in. Han är ju iof. guldig (fux) hela kan redan :love:

//Sheena
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
20
· Visningar
812
Senast: manda
·
Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
799
Senast: MissFideli
·
Hästmänniskan Jag kommer inom en överskådlig framtid stå utan häst och har funderat på, om jag vill ha en ny häst och i så fall vilken typ av häst som...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 874
Senast: grodan21
·
Anläggning Upptäckte idag att hästarna börjat gnaga på de stora granarna i hagen. Det finns ett antal grandungar med stora granar. Bästa o...
Svar
10
· Visningar
471
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp