Bukefalos 28 år!

Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

:love::love::love:

Jag har nu suttit och lipat i en halvtimma. Mindre lyckat när man e dunderförkyld.
Och jag längtar inte alls tills nästa barn kommer...
Har längtat i ett halvår nu (Jason är 1 år:angel:) och detta gjorde ju inte saken bättre...

:love::love:

Helt underbar serie verkar det som.
Pappan till "James" var ju heeeelt underbar. Vilken kärlek och beundran som lyste i hans ansikte när han tittade på bebisen som var på väg ut...
Min sambo är trots det strängt portad från att ens glutta på mina nedre regioner även nästa gång...:crazy:
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Jag tycker inte serien var vad jag förväntade mig, men så var det ju första avsnittet.

Och ska jag utvärdera, är jag glad att jag inte födde på karolinska och inte kommer göra det heller ;)

Pappan på slutet var ju helt underbar :love:
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Vad var det du förväntade dig? vad tycker du att dom missade?
Varför inte föda där?? Tyckte barnmorskorna var toppen, bättre än min kärring :mad:jag hade innan jag fick bytt till mig en annan:love:
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Jag tycker barnmorskorna var så otrevliga, if kan de ju ha vart riktigt less på mammorna oxå vad vet jag. Men det kommer ju fler avsnitt.

Sen tycker jag det var lite dåligt gjort att filma i korridoren när en skriker! Hade jag vart höggravid nu hade jag vart livrädd.

Speciellt första barnmorskan som sa något i stil med att alla måste sy efter 1a barnet.
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

haha...
tycker du att dom va otrevliga?? då skulle du träffat min första.

Jag slog villt omkring mig av smärta. (sambon låg över mig för att jag inte skulle slå sönder rummet) Bad och böna om mer smärtlindring än lustgasen som inte hjälpte mig ett skit. Mådde bara illa av den. Då säger hon
-Äh, har du klarat dig hitills så klarar du resten oxå:crazy:
Det gör ont att föda barn lilla du....

Ja, hade hon stått närmare så hade hon fått en rak höger....
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Jag tycker det var ett bra avsnitt, tyckte ingen barnmorska var otrevlig det lilla minsta? Det där med när hon skulle titta efter bristningar och sa "ja, men det är ju första barnet ändå" eller liknande, uppfattade jag det som att hon bara ville lugna den nyförlösta mamman med att det är väldigt vanligt bland förstföderskor och högst normalt och ofarligt.

Edit, fast inget kan väl slå den norska motsvarigheten. Jordmödrene eller vad det nu heter, så varmt och vackert skildrat!
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

:eek:

Jag hade bett min sambo ge henne en rak höger ;)

Min bm sa aldrig något om att de ska göra ont att föda barn, när jag låg i undersökningsrummet och de börja trycka på och jag var tvungen att ligga på rygg bad jag om eda och hon var direkt påväg att ringa efter en läkare, men så satte jag mig upp och då försvann all smärta och vi kom överens om att testa lustgas istället.

Nästa gång kommer jag istället vägra ligga på rygg om det gör lika ont då.
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Haha...han låg som sagt över mig och försökte få mig att inte slå sönder allt i min närhet.

En stund senare var det skiftbyte och då kom min ängel (Skulle precis be om byte ändå) och frågade hur det gick. Jag förklarade läget och sa att jag ville ha eda men vägrades och berättade vad tidigare bm sagt. Hon ringde då narkosläkaren som kom och efter det hade jag kunnat föda 17 ungar..:D
Den första kärringen kom in för att säga hejdå och såg min slang (min räddning, min drog:love:) och blev gött irriterad.
- Jasså du fick den ändå, sa hon och snörpte på munnen.
vände på klacken och gick...:mad:

Allt detta står för övrigt i min förlossningsjournal så min Bm på MVC sa att jag nästa gång kan förvänta mig prinsessebehandling. Låter himlans bra:D
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Min syster har fött 2 barn på KS och är väldigt nöjd med båda förlossningarna. Jag tror otrevligt folk finns överallt och inte är ett särdrag just där.
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Det tror jag säkert, BM jag pratade med när jag ringde när vattnet gått var väldigt otrevlig, fast hon sett så trevlig ut på tv, och även hon som var ansvarig uppe på bb, hon var värsta monstret :eek:

Sen beror det nog lite på mammorna oxå ;)
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

tårarna rinner!
Jag har fött två av mina på Huddinge sjukhus 91&94 (karolinska huddinge) och min senaste-05 (förhoppningsvis inte sista) på sös.
jag är så sugen på en bebis till.
det finns inge häftigare än att föda barn trots att det "svider";) lite
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Åh herre gud. Det är till och med så jag vill sniffa bebis igen trots att jag absolut inte vill vara varken gravid eller gå igenom en förlossning igen.
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Åh herre gud. Det är till och med så jag vill sniffa bebis igen trots att jag absolut inte vill vara varken gravid eller gå igenom en förlossning igen.

Du får välja arbetsplats som jag har gjort. Jag sniffar bebisar varje gång jag jobbar på Uppvaket. Fördelen där är att man slipper förlossningen och när bebisen börjar skrika så är det pappans bekymmer. Jag väljer att bara sniffa:love:;)
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Tja om det bara ingick sniffa bebis så kanske ;) Jag fixar liksom inte resten med sjukhus...

Dessutom vore det kanske synd nu när jag ändå gått 2 år på lärarprogrammet :)
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Å fy tusan vad jag grät! Vilket fint program!
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Jag grät för jag vill verkligen inte föda barn längre :eek: :cry: :crazy:
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Som jag skrev tidigare hade jag också känt så om jag såg det avsnittet :crazy: håller mig till sjukhuset istället fast det inte är speciellt många förlossningar där.

(kan lugna dig lite med att när man är gravid ser man bara de värsta och hittar bara alla hemska och jobbiga förlossningsberättelser)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 751
Senast: Lhas
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 612
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 628
Senast: liiinnea
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 121
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp