Bukefalos 28 år!

Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

hahaha.. "väääälkommen till väääärlden!" på bred östgötska.. UNDERBART!
Får man vara lite nyfiken och fråga vart du är ifrån. då jag själv råkar vara uppvuxen i en liten by utanför norrköping ;)

hihi jag PMar dig;)
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Hon frågade om hon kunde. Den barnmorskan hade jobbat på ett annat sjukhus där hon hade lagt den slags bedövningen. Såna delegeringar varierar från arbetsplats till arbetsplats

Hon frågar om hon får, annars hade jag ju inte ifrågasatt och skrivit som jag gjorde i mitt inlägg. Om nån har svårt att tro mig så titta på avsnitt 4 igen och spola fram till 04:05. "Inger, får du lägga pcb?"
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

knapplån

Tänkte jag skulle kolla på Barnmorskorna nu, men det är ju inget.:( Är det inga fler avsnitt eller?
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Det är kl 22 idag. Vet inte varför. Jag är sjukt trött men bara måste vänta på programmet!

//julia
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Åh tack. Vilken himla tur att jag inte gick & la mig nyss som jag tänkte, utan kikade in här först. :D
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Det är kl 22 idag. Vet inte varför. Jag är sjukt trött men bara måste vänta på programmet!

//julia

Kl

Jag häpnar!
"Marko" står mellan "Mikaelas" särade ben med kameran riktat mot katastrofområdet :eek:
Filmar/fotar folk generellt underlivet på det där sättet :eek:?!


Något annat jag undrar över är varför människor ställer upp på att bli filmade i den där situationen, mer eller mindre blottade, i sitt minst smickrade tillstånd?
Är människorna verkligen medvetna om att alla i sverige med tillgång till en TV-apparat (+övrigt folk på planeten med tillgång till internet) och intresse kan titta på dem?

För mig är en förlossning och ett gynbesök extremt super-privat.
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Har ej sett avsnittet än.

Något annat jag undrar över är varför människor ställer upp på att bli filmade i den där situationen, mer eller mindre blottade, i sitt minst smickrade tillstånd?

För att dela med sig? Och minst smickrande tillstånd, absolut inte, ett nytt liv kommer ju till världen :love:

Är människorna verkligen medvetna om att alla i sverige med tillgång till en TV-apparat (+övrigt folk på planeten med tillgång till internet) och intresse kan titta på dem?

Jag födde på Ackis och hade de frågat om jag ville vara med (sjukhuset) så hade jag sagt Ja. Jag hade mer än gärna delat med mig av min förlossning. Det är det absolut bästa som hänt mig och jag skulle kunna göra om det varje dag.
Dessutom skulle vi få ett underbart minne, eftersom någon annan filmar så är vi båda med hela tiden.
Vi hann inte ens med att ta några kort :(
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

*aktiverar en lite äldre tråd*

Jag har kollat på Barnmorskorna på nätet idag, hade aldrig sett serien på TV tidigare men efter 1:a avsnittet blev jag helt fast och såg alla åtta avsnitt på rad :o

Har inga barn och och har aldrig varit minsta intresserad av barn och barnafödande trots mina 26 år. Men serien tyckte jag verkligen var bra, jag hade absolut ingen koll på graviditeter och förlossningar tidigare (vad är krystvärkar typ?) men min känsla efteråt var "häftigt, det här skulle jag absolut kunna göra" Man förstår ju att det gör skitont men jag blev himla nyfiken på hur det skulle vara. Absolut inte avskräckande. Tyckte också alla barnmorskar var jättehärliga människor. Alla verkade vara så trevliga och omtänksamma, men ändå peppande och bestämda.

Wow liksom, man kanske ändå skulle skaffa barn i framtiden.... fast jag har hört det ryktas om förlossningen inte är slutet, bara början på jobbet :angel:;)
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Förlossningen är det absolut häftigaste jag vart med om i hela mitt, liv, det går inte att beskriva med ord.

Jag skulle kunna göra om det varje dag :love:
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Förlossningen är det absolut häftigaste jag vart med om i hela mitt, liv, det går inte att beskriva med ord.

Jag skulle kunna göra om det varje dag :love:

Men då skulle det ju inte vara häftigt längre...:grin:
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Raderat. Blev helt fel.
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

vad för konsekvenser?
JAg kan förlora min legitimation om jag gör någonting jag inte har delegering för, det är konsekvenserna för mig!!

En månad senare ;)

Jag menar naturligtvis konsekvenser för patienten.
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

Kl
Något annat jag undrar över är varför människor ställer upp på att bli filmade i den där situationen, mer eller mindre blottade, i sitt minst smickrade tillstånd?
Är människorna verkligen medvetna om att alla i sverige med tillgång till en TV-apparat (+övrigt folk på planeten med tillgång till internet) och intresse kan titta på dem?

För mig är en förlossning och ett gynbesök extremt super-privat.

Ja det där undrar jag också. Men vi kanske ska fråga Gudrun Schyman - hon har ju också gjort det offentligt.
 
Sv: Tjuvtitta på 1:a avsnittet av barnmorskorna

En månad senare ;)

Jag menar naturligtvis konsekvenser för patienten.

Jag tror att konsekvenserna för patienterna skulle bli mkt värre och fler om folk gick omkring och gjorde saker det inte fanns dokumenterat att de faktiskt KAN. Det är därför det finns lagar och arbete för kvalitetssäkring i vården!!! Jag skulle inte låta någon utföra ngt på mig som de inte har delegering för...
I nio av tio fall iaf!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 751
Senast: Lhas
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 617
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 629
Senast: liiinnea
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 123
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp