T

twinkle

hej!
jag har en islandshäst på lån, hon är jätte snäll och trevlig. Men är endast riden i ca: 2 månader så hon kan inte så jätte mycket. hon har svårt för tölten, det förstår man ju eftesom hon inte har de musklerna än. När man töltar tar hon några steg sen faller hon in i trav. Min fråga är: hur man kan träna upp musklerna--- och träna fram tölten på ett bra sätt?? :smirk:
tacksam för svar :rofl:
 
Sv: ^^tölt^^

Vad jag har fått höra så är tömkörning och klättring i backar väldigt bra att bygga ryggmuskler på!;)
 
Sv: ^^tölt^^

Läs min tråd jag startade om min unghäst som då åxå bara var riden i 2 månader.. Har tagit till mig alla tips och har redan fått fram helt ok tölt!!!


Träna inför tölten på unghäst
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
873
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 095
Senast: nullo-modo
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
763
Senast: Lutten
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 376
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp