Bukefalos 28 år!

Tolka-Feeling

Tibra

Trådstartare
Har ni någonsin fått en sån där känsla att NU..nu jobbar musklerna!? hehe så känner jag ofta då hästen kanske klättrar eller så..
men idag när vi tolkade.. asså det kändes som en nyttig dag för henne! gångarterna vart mycket bekvämare tyckte jag och det kändes verkligen som ett arbetande för hennes muskler..- eller så kanske det bara är jag som känner/tänker så för att jag vill att det ska vara då?:d
men tolkning.. det är väl ett bra muskeluppbyggande sätt? vad är det de bygger upp för muskler i tolka?
jag får känslor känslor jag hehe:d
 
Sv: Tolka-Feeling

Egentligen så borde ju tolkning vara det ultimata träningspasset eftersom hästen använder både rid- och dragmusklerna. Det krävs ju ett helt annat påskjut baikfrån för att komma framåt. Det är nog himla nyttigt, bara man inte överanstränger hästen. :)
 
Sv: Tolka-Feeling

Den upplevelsen har jag kännt ofta, men aldrig när hästen använder skjutkraft istället för bärkraft, alltså inte när jag tolkat, vilket jag inte gjort på ett antal år.
 
Sv: Tolka-Feeling

_gullet_ skrev:
Egentligen så borde ju tolkning vara det ultimata träningspasset eftersom hästen använder både rid- och dragmusklerna. Det krävs ju ett helt annat påskjut baikfrån för att komma framåt. Det är nog himla nyttigt, bara man inte överanstränger hästen. :)


håller med :d
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Håller på att vänja in mig på ny medicin och mår sådär helt ärligt. Vet att det kan ta några veckor men det känns som jag har fått typ...
Svar
0
· Visningar
518
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 708
Senast: MML
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 661
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 894

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp