Torrbollen

Chili

Trådstartare
Har haft den i en vecka nu men inget har hänt? Utrymmet är fuktigt så det är ingen bristvara :p Har slängt isntruktionerna men man skulle väl inte öppna tågpåsen som saltet ligger i, utan bara lägga hela påsen i locket?
 
Sv: Torrbollen

Ja man tar ut den där nätpåsen ur sin plastförpackning och lägger i locket, om det inte händer något så är det med största sannolikhet för kallt och då funkar inte torrbollen vis av egen erfarenhet.
 
Sv: Torrbollen

Sen tar ju de här kristallerna upp fukten och de kan hålla en relativt stor mängd vätska så i början kan det ta ett tag innan det börjar droppa. Har alltid fungerat bra hos mig. Har en i hästlastbilen och ett par i sadelkammaren.
 
Sv: Torrbollen

Ja det är så jag har gjort. Såg att det står tågpåse men menade tygpåse :p

Konstigt om det är för kallt, den ska funka till 0 grader. Har vår luftavfuktare där nu också, den slutar funka om det inte är några plusgrader så det är iaf +5 i utrymmet. Men det är kanske så att saltet fortfarande kan binda lite vatten. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 794
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 572
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan En sak som slagit mig är att hästägare både offentliga och icke offentliga nästan alltid, när deras häst gått bort skriver att man inte...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 627
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 441
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp