Torrfoder för mager katt

Crossline

Trådstartare
Tips på torrfoder för katt som är åt det magrare hållet? Katten är 8 år gammal och fullt frisk. Äter just nu Eukanuba top condition(?), men jag undrar om det finns något bättre? Gärna jättesmarrigt, eftersom katten i fråga är kräsen, äter till exempel inte kattgodis eller ens pålägg eller liknande.
 
Tips på torrfoder för katt som är åt det magrare hållet? Katten är 8 år gammal och fullt frisk. Äter just nu Eukanuba top condition(?), men jag undrar om det finns något bättre? Gärna jättesmarrigt, eftersom katten i fråga är kräsen, äter till exempel inte kattgodis eller ens pålägg eller liknande.
Funkar inte blöt-eller färskfoder? :) Eller får hen det redan?
 
Är den verkligen mager? Min erfarenhet är att friska katter som ägarna uppfattar som magra i verkligheten är normalviktiga. Vi är så vana att se katter som är överviktiga att det är det normala för många av oss.
 

Bifogade filer

  • clent-hills-vets-royal-canin-body-condition-score-cat.png
    clent-hills-vets-royal-canin-body-condition-score-cat.png
    95,5 KB · Visningar: 49
Är den verkligen mager? Min erfarenhet är att friska katter som ägarna uppfattar som magra i verkligheten är normalviktiga. Vi är så vana att se katter som är överviktiga att det är det normala för många av oss.
Jo, hon är mager som sagt.
 
Tips på torrfoder för katt som är åt det magrare hållet? Katten är 8 år gammal och fullt frisk. Äter just nu Eukanuba top condition(?), men jag undrar om det finns något bättre? Gärna jättesmarrigt, eftersom katten i fråga är kräsen, äter till exempel inte kattgodis eller ens pålägg eller liknande.
Royal Canin är väldigt välsmakande. Finns flera olika sorter. Jag ger 50% Digestive och 50% Hairball. Köper i 10 kg säckar, vilket ger ett bra pris.

Jag vet att det finns olika åsikter om Royal Canin, men just till katter med särskilda behov är detta foder bra. Två av mina katter har blivit helt friska på detta foder (båda har haft omfattande magproblem). Provat flera olika sorters mat (på veterinärens inrådan) men just Digestive är guld värd.
 
Royal Canin är väldigt välsmakande. Finns flera olika sorter. Jag ger 50% Digestive och 50% Hairball. Köper i 10 kg säckar, vilket ger ett bra pris.

Jag vet att det finns olika åsikter om Royal Canin, men just till katter med särskilda behov är detta foder bra. Två av mina katter har blivit helt friska på detta foder (båda har haft omfattande magproblem). Provat flera olika sorters mat (på veterinärens inrådan) men just Digestive är guld värd.
Just den uppfattningen har jag fått av RC. Ska läsa på mer där, tack för tips!
 
Just den uppfattningen har jag fått av RC. Ska läsa på mer där, tack för tips!

RC torrisar är godis, Nikita var galen i dem. Det var inte jag. Önskar bara att de sålde buljongen de badar torrisarna i. Nu har jag ett matvrak som äter bara Bozita och det håller hon lagom hull. Men ja, vissa RC specialfoder är mycket fettrika.
 
Tips på torrfoder för katt som är åt det magrare hållet? Katten är 8 år gammal och fullt frisk. Äter just nu Eukanuba top condition(?), men jag undrar om det finns något bättre? Gärna jättesmarrigt, eftersom katten i fråga är kräsen, äter till exempel inte kattgodis eller ens pålägg eller liknande.

Min förra katt åt Orijen Regional Red som godis så jag fick sluta fodra med det! Hon var helt galen i det.
 
Vi har gött upp en av våra kräsna katter till bra vikt igen med Monster torrfoder. Det är gott, men inte så gott att dom andra katterna blir jobbiga.
 

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
723
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 143
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Oskar har ibland skov med rejält hård mage. Som nu. Jag ger ibland paraffinolja som ju inte tas upp av kroppen. Hjälper marginellt.Han...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 067
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp