Bukefalos 28 år!

Torrfoder med endast kött

Nahar

Trådstartare
Finns det något torrfoder utan en massa grönsaker i? Vet att det finns spannmålsfritt men då ersätts ju bara spannmålet med andra växter.
 
Finns det något torrfoder utan en massa grönsaker i? Vet att det finns spannmålsfritt men då ersätts ju bara spannmålet med andra växter.
Det finns några frystorkade varianter, inte helt utan vegetabilier men med väldigt liten andel sådant. Dock väldigt dyrt. Om problemet för dig är att få hem hundmaten (såg att du tyckte det lät intressant med hemleverans av färskfoder), kolla om Fodax kör ut nära dig. De har något som de kallar för "Fodaxbilen" där de kör runt med lastbil full av hundmat och så får man hämta upp på det stoppställe som är närmast där man bor. Det är m.a.o. inte där det finns butiker och annat utan kan vara på helt andra ställen.
 
Det finns några frystorkade varianter, inte helt utan vegetabilier men med väldigt liten andel sådant. Dock väldigt dyrt. Om problemet för dig är att få hem hundmaten (såg att du tyckte det lät intressant med hemleverans av färskfoder), kolla om Fodax kör ut nära dig. De har något som de kallar för "Fodaxbilen" där de kör runt med lastbil full av hundmat och så får man hämta upp på det stoppställe som är närmast där man bor. Det är m.a.o. inte där det finns butiker och annat utan kan vara på helt andra ställen.
Nu är det katt det är fråga om, inte hund, men tack för tips😊 Hittade faktiskt frystorkat till katt så det var hjälpsamt ändå!
 
Finns det något torrfoder utan en massa grönsaker i? Vet att det finns spannmålsfritt men då ersätts ju bara spannmålet med andra växter.
Nu verkar det som att du hittade alternativ ändå :) men jag tror inte det går att göra torrfoder utan vegetabilier för att då går det inte att hålla ihop kulorna. Något sådant har jag i alla fall läst :)
 
Nu verkar det som att du hittade alternativ ändå :) men jag tror inte det går att göra torrfoder utan vegetabilier för att då går det inte att hålla ihop kulorna. Något sådant har jag i alla fall läst :)
Det där Ziwi verkar ha lyckats, bara några få procent tång och cikoria: 1194610
 

Liknande trådar

Katthälsa jag har egentligen tänkt posta en tråd om torrfoder rätt länge, men eftersom jag har en bonusfråga så passar jag på att ställa den...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: escodobe
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
710
Senast: Hazel
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 210
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
1 566
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp