Bukefalos 28 år!

Tråd för random bilder med roliga texter IV

Ja, krokiga ja, som adjektiv, inte samma sak som substantivet krok. :)
Jag tycker i och för sig inte att de är otroligt olika. En fiskekrok eller väggkrok är ju också en böjd "båge", liksom en krokig spik. Angående cheez doodles kan jag acceptera båda. Det enda som verkligen inte stämmer är ju bilden på motorcykeln, det har jag aldrig förstått mig på. :D
 
Jag tycker i och för sig inte att de är otroligt olika. En fiskekrok eller väggkrok är ju också en böjd "båge", liksom en krokig spik. Angående cheez doodles kan jag acceptera båda. Det enda som verkligen inte stämmer är ju bilden på motorcykeln, det har jag aldrig förstått mig på. :D
En båge/hoj/MC.
 
Jag tänker att det är när vägen liksom... Krokar sig? Eller nåt? Jag testade googla nu och får inte fram ett skit så jag vetefan var jag fått det från, trodde det var ett ord men tydligen inte :rofl:
Jag är uppvuxen med att man pratar om ”krokvägar” dvs krokiga vägar dvs vägar som svänger mycket. Vägkrok är således ett absolut verkligt ord som används. 🤓
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag tycker i och för sig inte att de är otroligt olika. En fiskekrok eller väggkrok är ju också en böjd "båge", liksom en krokig spik. Angående cheez doodles kan jag acceptera båda. Det enda som verkligen inte stämmer är ju bilden på motorcykeln, det har jag aldrig förstått mig på. :D
Nä, inte helt olika, men hävdar fortfarande att en krok har ett syfte att något ska sättas fast/hängas på. :)
 
Jooo, det förstår jag ju, men inte varför det kallas båge eller hur det skulle relatera till formen i de andra bilderna. Böjd, kurvad eller krokig är den ju liksom inte.
En motorcykel har väl en motorbåge som skyddar motorn på nåt vis och det är en böjd stålbåge typ
Kan det komma där ifrån
Gissar hej vilt här nu
 
1710014574350.png
 
Jag tänker att det är när vägen liksom... Krokar sig? Eller nåt? Jag testade googla nu och får inte fram ett skit så jag vetefan var jag fått det från, trodde det var ett ord men tydligen inte :rofl:

Du kan ha fått det från norskan, där veikrok betyder en skarp sväng, då gärna på mindre skogs- och grusvägar
 

Liknande trådar

Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
358
Senast: Rosett
·
Gnägg Jag hittade en hel bunt roliga bilder med hästar som jag kände inte skulle passa läggas upp i den allmänna tråden utan i en egen tråd...
2
Svar
24
· Visningar
1 731
Senast: co-SMAD4
·
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
0
· Visningar
427

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp