Bukefalos 28 år!

Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det är det ju faktiskt. Tydligen ska det frysa på söndag, men är det inte långtvarigt ska jag nog se till att kratta till banan. Jo det finns en del fält, dock ganska knöliga och ojämna så rider helst på dom om det är lite mjukt i marken eller ligger snö :)
I och för sig om man bara ska skritta gör det inte så mycket om marken inte är helt jämn. :p
Får hoppas på det bästa helt enkelt ändå, blir ju bäst då. :)
 
Och vi har en sadel :bump::banana: ÄNTLIGEN! Det blev slutligen en Prestige Roma, helt ny. Låg som ett smäck och jag gillade den förvånansvärt mycket. Provade även en Equipe Linnéa och även om jag normalt brukar föredra Equipe framför Prestige så fick jag inte alls samma känsla. Så inte blev jag på tok för fattig heller. Hon ville dock för min skulle undvika att prova ut även en dressyrsadel när vi var där då hon tror att han kommer ändras en del, bättre att byta ut en än två om det skulle bli så om några månader. Så vi åker ner igen i februari och ser över hoppsadeln och köper förhoppningsvis en dressyrsadel då också :up: så nu är vi på gång! Hästen gjorde sitt bästa pass sen han kom till mig igår. :love: Så det var värt att bli lite fattig (även om sadeln kunde varit betydligt dyrare) iom ny sadel, Sprengerbett och snordyra stigläder! Nu skall här galopperas.
 
Känner mig ganska nöjd över våra träningsmöjligheter när jag läser om hur flera av er har det :eek: otroligt att ni håller igång, så ambitiösa. Det är imponerande! Vi har belyst ridbana ca 25x65, belyst ovalbana på 200m, ridhus (20x40) och trevliga grusvägar. Skulle ju dock inte säga nej till ett elljusspår :love: för här är det stora begränsningar med uteritter när mörkret faller och man jobbar kontorstid! Men vi kan helt klart roa oss och variera någorlunda i alla fall! Men snart flyter vi bort :wtf: Kan det bara sluta regna (och blåsa storm)!
 
Känner mig ganska nöjd över våra träningsmöjligheter när jag läser om hur flera av er har det :eek: otroligt att ni håller igång, så ambitiösa. Det är imponerande! Vi har belyst ridbana ca 25x65, belyst ovalbana på 200m, ridhus (20x40) och trevliga grusvägar. Skulle ju dock inte säga nej till ett elljusspår :love: för här är det stora begränsningar med uteritter när mörkret faller och man jobbar kontorstid! Men vi kan helt klart roa oss och variera någorlunda i alla fall! Men snart flyter vi bort :wtf: Kan det bara sluta regna (och blåsa storm)!

Håller igång? Vad är det? :confused: :rofl: Jag har blivit dunderförkyld igen, dvs min fjärde förkylning som började bli bättre har istället blivit sämre. Tjoho! Hittills två veckor helt frisk sedan mitten på september. :grin:
 
Känner mig ganska nöjd över våra träningsmöjligheter när jag läser om hur flera av er har det :eek: otroligt att ni håller igång, så ambitiösa. Det är imponerande! Vi har belyst ridbana ca 25x65, belyst ovalbana på 200m, ridhus (20x40) och trevliga grusvägar. Skulle ju dock inte säga nej till ett elljusspår :love: för här är det stora begränsningar med uteritter när mörkret faller och man jobbar kontorstid! Men vi kan helt klart roa oss och variera någorlunda i alla fall! Men snart flyter vi bort :wtf: Kan det bara sluta regna (och blåsa storm)!

Ja jag hade inte tackat nej till dina träningsmöjligheter! :love: menmen, man tager det man haver! Jag tror det kommer lösa sig ganska bra för mig iallafall :)
 
Här händer inte heller nåt. Fröken häst blev först lite tassig i fram (igen) och fick 3 veckors vila och lite metacam. När hon stått i 2 veckor tyckte hon att "jamen lite kolik med en mjält-njurbandstarmupphängning (eller vad det nu hette), det låter superskoj"! Ett snyggt sätt för fröken att bli redo för beach 2016, 3 dygn på klinik med svält...

Så imorgon börjar vi skritta uppsuttet igen... Men vila fick hon iaf.

/Lavinia, måste hitta nånstans att träna lite fälttävlan.
 
Här snöar det fluffsnö ovanpå blankisen, så det är inte många ställen det går att rida på. Funderar på att låtsas att hästen är lika sjuk som jag och bara bädda ned mig i sängen hela helgen. :angel:
 
Klart pålle är sjuk!

Suger ridningen skadar det inte med en paus, speciellt om du är sjuk! Krya!

/lavinia

Här snöar det fluffsnö ovanpå blankisen, så det är inte många ställen det går att rida på. Funderar på att låtsas att hästen är lika sjuk som jag och bara bädda ned mig i sängen hela helgen. :angel:
 
Ska vi inte ta och köra slut på den här tråden nu så att vi blir av med den? ;)

Nu har jag bokat in första "riktiga" hoppträningen" den 7 jan. Eller vad man nu ska kalla den där varianten som inte innehåller så många hinderstöd. :angel:
Behöver verkligen lite inspiration för jag är så sjukt jävla trött på pissväder och underlag a la simbassäng. Dessutom ser jag ju för bövelen knappt om hästen är halt på alla fyra eller inte heller när det är kolsvart hela tiden. :devil:

Jaja, jag har faktiskt haft inomhusträning två gånger under den senaste 1½ veckan så jag ska väl inte klaga. Red markarbete på ridskolan lördagen före jul. Det stod förvisso hoppning på schemat men i just den gruppen, med väldigt trevliga människor, råder det dock en stor hoppskräck. Det innebar att av 7 ekipage (moi included) så var det 5 som vågade trava över ett litet kryss på 30 cm med en travbom framför. När ridläraren la upp ett kryss till i samma storlek så att det blev en 5½:a så var vi bara 3 ekipage kvar i leken. Det andra lilla krysset byggdes sedan om till en söt liten oxer på ca 60 cm och då var det bara jag kvar :laugh:. Det skuttade vi glatt över jag och lilla pållan. I ett lugnt och fint tempo som omväxling. :D

Och så har vi varit hos tömkörningstränaren och lekt med våra snören. Då kunde hästen helt plötsligt inte längre förstå kommandot galopp men slängtrava gick fint. Naturligtvis trodde jag omedelbart att hästen hade gått sönder helt och behövde avlivas på plats. Nej, jag är inte nojjig. :angel:
Dagen därpå red jag och då kunde djuret göra jättefina galoppfattningar från skritt så jag får nog kolla hörseln på henne. :p
 
Ska vi inte ta och köra slut på den här tråden nu så att vi blir av med den? ;)
Fast vi kommer att behöva en ny! /Ständig nybörjare

Nu har jag bokat in första "riktiga" hoppträningen" den 7 jan.
Heja! Det låter som att ni är på gång! Själv har jag åtminstone fått resultatet från scinten, och de hittade inget läskigt, vilket var precis vad jag hoppades på, så jag håller på att rida igång Långa Hästen väldigt långsamt. Massa skrittjobb är planen. I mörker och på hal is, eller i ett ridhus som är 12x25 (men i alla fall är ett ridhus, så det kunde vara hemskt mycket värre). Jag hoppas på massor av fluffig snö så det funkar att rida ut, och så hoppas jag att Långa Hästen behagar hålla sig i skinnet så matte törs göra det.

Och så tittar jag avundsjukt på alla som rider hopplektioner och inomhusterräng och allt vad folk gör, men tids nog hoppas jag komma dit igen jag också.
 
Jag har för övrigt varit på akuten för första gången i mitt liv. Kan dock inte skylla på ft och knappt ens på hästarna (fast jag var på väg att hämta isolatorer). Halkade på isen och stukade högerfoten rejält.

Så nu vill jag att mittsvenska publicerar info om sugar cup så jag har något roligt att drömma om i soffan. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 074
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 667
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 868
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp