Bukefalos 28 år!

Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

iissa: Hur gick tävlingen?

Det gick inge vidare, hade kunnat ridit så mycket bättre om jag hade skärpt till mig.
163p och 56,2% dock högre procent än jag väntat mig, trodde jag skulle hamna på runt 50.
Så varsågoda och såga mig.

vet ej om det funkar:
http://www.facebook.com/profile.php...378041#/video/video.php?v=274859178041&ref=mf

17172_274844498041_556378041_3345311_7964726_n.jpg


17172_274844508041_556378041_3345312_4633789_n.jpg


17172_274844513041_556378041_3345313_2000602_n.jpg
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Jag har ridlektion imorgon!
Dressyr. Har Pinoccio, en stor häst, just nu ): Är van vid att rida lilla Paztell, som är c-ponny.
Det är lite halvläskigt faktiskt.
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Aj då, men det är bara att träna vidare och hoppas att det går bättre nästa gång :)
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Synd att det inte gick så bra :( Men jag känner igen det där, jag är sämst på att koncentrera mig på tävlingar och gör alltid en massa onödiga fel som kostar mig en massa fel. Jag är nog inte född till att tävla :p
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

*kl
Blir ingen dressyrkurs för mig i helgen :( Blev bortlottad...
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Knapplån

Kul med en ny tråd! :)
Jag hade dressyrgrupp idag, tyvärr kände jag mig rätt ofokuserad och "ur fas", liksom. Jag vet inte, jag har så mycket i huvudet just nu att det inte är klokt. Samtidigt som jag känner mig lite smått obekväm numera på ridskolan. Känns jättekonstigt, och har såklart att göra med allt det jag pratade om i förra tråden om nån kommer ihåg. Det känns liksom inte som att jag passar in längre. Då kommer pressen också, helt plötsligt känner jag mig mycket sämre än jag brukar och ingenting går riktigt. Blääääää....
Hade Marquis idag förresten, gillar ju hästen men idag var inte rätt dag eftersom han är rätt svår och väldigt mycket häst att rida. Vi övade på volter, att få dem jämnstora och att få med sig hästen runt. Fick verkligen känna att det är den andra hälften av volten som är svårast, där glider hästen gärna iväg.
Ja ja, jag hoppas jag får tillbaka rätta känslan snart igen, det gick ju sjukt bra i höstas men nu vet jag inte alls vad som händer. Det går ju alltid upp och ner i perioder men det är så trist när man är i en dålig period :(

Oj, vad jag känner igen mig i vad du skriver! Har också nyligen haft en sådan där period då ingenting egentligen känts särskilt bra, och situationen bara varit lite allmänt obekväm. Har dock just hittat en ny medryttarponny i privatstallet samt bytt ridgrupp, så nu känns det som att det är påväg upp igen! :banana: Hoppas det gäller för dig också! :)
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Oj, vad jag känner igen mig i vad du skriver! Har också nyligen haft en sådan där period då ingenting egentligen känts särskilt bra, och situationen bara varit lite allmänt obekväm. Har dock just hittat en ny medryttarponny i privatstallet samt bytt ridgrupp, så nu känns det som att det är påväg upp igen! :banana: Hoppas det gäller för dig också! :)

Bra att man inte är ensam. Jag har också medryttarhäst vilket känns väldigt bra, annars hade det nog varit risk att jag slutat helt nu :( Bytte grupp också nu till vårterminen, men jag tror inte det är gruppen det beror på utan allt det med mina föredetta stallkompisar. En massa negativ energi kommer upp när jag är där känns det som.
Men men, jag ska försöka tänka positivt och inte låta det påverka min ridning, jag älskar ju fortfarande hästar och ridning så jag vill inte låta mig nedslås utan acceptera att det är en dålig period.

Vad bra att det verkar ha löst sig för dig! :)
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

kl

Jag hade lektion idag också förresten, fick rida Bullen :) Kändes helt okej, traven var riktigt hyfsad och jag började få till galoppen också även om han var riktigt motsträvig och höll på att byta galopp titt som tätt så jag fick hålla på och byta tillbaka.
Av nån underlig anledning har jag fått problem med att jag tappar ut tygeln så jag måste korta upp den hela tiden. Lite skumt, har aldrig haft problem med det tidigare. Men det är väl bara att jobba på det!
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Vad kul! :) Ja, det är ju lite större steg. Kommer ihåg när jag började rida storhäst, det var jättesvårt bara att hänga med i takten när man skulle rida lätt :D
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Ja ghar fortfarande det problemet ibland :D Och så är det så himla mycket större överallt så det är svårt att hålla ihop allting ibland.

Igår tränade vi för Mads Hendeliowitz. Det gick sådär, ibörjan var han fin. Sen skulle vi rida typ fem varv i mellantrav och bara rida massa framåt och det funkar liksom inte, han lägger sig bara på bogarna då och sen var det jättesvårt att få upp honom därifrån. Sen red vi nästan bara i höger varv och skulle överdriva högerställningen hela tiden, vilket funkar extremt dåligt innan han är loss för det ger honom verkligen chansen att släppa vänsterbogen. Hoppas på att övningarna passar oss bättre nästa gång.
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Puttar upp tråden lite!


LLaika: Synd att det inte funkade så bra, men det måste ändå ha varit kul att rida för Mads! :) När är nästa gång?
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

kl

Skulle egentligen ha ridit ute i snön på stubben men jag hann aldrig ut innan det blev mörkt :(, blev ridhuset istället. Fast det gör inget, det gick rätt bra idag. Hade hoppsadel och red själv. Han var förvånansvärt icke-galen med tanke på att han inte gått sen i måndags.

Red mkt småvolter och sen skänkelvikning ur det. Fick till jättebra mellantrav i slutet när jag ridit halt/skritt-trav-övergångar tills han inte spände sig när jag satte igång utan travade upp avslappnat men med tryck.

Är hemma först nu, imorgon ska jag se till att vara lite effektivare med för- och efterarbetet i stallet tror jag. :)
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

kl

Igår var det hopplektion och jag hade Melody, hon är en riktig läromästare! Hjälpte mig fan inte ett dugg när jag gjorde något fel men när det blev rätt blev det asbra :love: Så jag kom inte undan med något :D

Det är så himla mycket att tänka på samtidigt i hoppning, i dressyren kommer de flesta grejerna naturligt men när det kommer till hoppning blir det nästan lite kortslutning i huvudet på mig och jag kommer i stolsits, glömmer trampa er hälarna, tittar på hindret istället för rakt fram... en massa saker som ställer till det!

Vi fick hoppa utan stigbyglar och det har jag aldrig gjort innan, men det kändes riktigt bra faktiskt! Trodde det skulle bli pannkaka av alltihop i landningen men det var ju inga problem :)
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Vad kul, såna hästar kan man lära sig otroligt mycket av :)

Jag tycker nästan det är tvärtom för mig, i hoppningen kommer det mesta naturligt men i dressyren är det ju tusen miljoner saker som man ska göra rätt och jag lyckas nästan alltid glömma typ hälften :p Därför jag inte gillar att tävla dressyr, då blir det ännu mera kortslutning... :angel:
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Ja, verkligen! lektionerna på henne brukar börja skitdåligt och svårt men slutar med att jag är jättenöjd. Hon blir inte sur heller som min medryttarhäst blir när jag gör fel (fina damen som inte accepterar några fel...) Melody bara skiter i en, och då är det ju lättare att göra om och göra rätt än när man helt plötsligt har en grinig häst under sig.

Vad folk är olika! En tjej jag brukar få rida tillsammans med i extra aktviteter tycker precis som du. :)
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

kl
Imorgon är det KM-kval för mig, LC2. Ska rida min ridlärares häst.
Önska mig lycka till! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp