Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Jag tränar egentligen lika mycket dressyr som hoppning och tycker att båda grenarna är lika roliga (går i perioder beroende på vad som går bra osv men så är det väl för alla). Men vi har nästan inga klubbtävlingar i hoppning tyvärr (bara upp till 70 cm) och i år är vi inte heller med i Stockholmscupen, så det har blivit att jag tävlat mycket mer i dressyr. Sen är jag ganska feg också. På ponny var det okej för då tävlade jag 85-90 cm (LD+5 och LC), men på storhäst är det 95 och 1 m man måste hoppa om man ska tävla. Om jag tränar jättemycket på den höjden kanske jag vänjer mig, men just nu känns det som att rida mot en vägg om jag ska hoppa en oxer på 1 m, trots att hästarna jag rider har tävlat på mycket högre nivå än så och tycker att 1 m är cavaletti.
Så där har du förklaringen ;)
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Nu förstår jag :) Själv så gillar jag hoppning och dressyr lika mycket, däremot har det blivit mycket hoppning i Italien. Vad är ni andra mest intresserade av?
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Jag är mest åt dressyrhållet. Hoppning är roligt om man hoppar en vettig häst :p

KL
Lägger in lite bilder från dressyrtävlingen den 6/2
Jag och Sevel

15282_1299416730.jpg

60070_1299416728.jpg

12738_1299416731.jpg

22385_1299416733.jpg

42878_1299416737.jpg


Bilderna är såå bra :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp