Trädgård framför eller bakom huset?

Fast ... tanken har aldrig ens slagit mig att det finns de som kanske tillbringar mycket tid pa framsidan for att "visa upp" sig. Och ... om det forhojer deras liv, so what? Det ar val inte varken battre eller samre att "visa upp" sig pa framsidan av sitt hus an att sitta och "gomma sig" pa baksidan?
Whatever rock your boat!
 
@hastflicka <snip>

Det ni inte gör är att ställa utemöblerna nära vägen så att alla kan se vad ni äter.
Trots att det blir långt ifrån huset.
Ibland så får jag känslan av att vissa vill visa Facebook-liv i verkligheten.
Typ - titta så lyckliga vi är i vår idyll.
Alternativt så vill de bara snoka och hålla koll på vilka besök som grannarna får.

Det har gav mig kanslan av att du "ser ner" pa de som sitter pa framsidan, eller staller utemoblerna nara staketet. Min point var bara "So what?" Det spelar val ingen roll for nagon annan vad eller varfor nagon vill sitta pa framsidan eller nara staketet over huvud taget ... personligen tycker jag att det ar trevligt nar nagon gor annorlunda an mig. I basta fall kanske jag kan fa lara mig varfor och hur de tanker.
 
D Det spelar val ingen roll for nagon annan vad eller varfor nagon vill sitta pa framsidan eller nara staketet over huvud taget ..
Det spelar roll för mig när jag skall planera tomter till dessa andra.
Det verkar ju ha gått fel när jag utgick från mig själv.

Läser du inte mina inlägg eller förstår du dem inte?
 
Jag har också reagerat lite över det här med hur folk använder sin tomt. Köper man ett befintligt hus så får man ta det för vad det är men i vårt område finns det ett relativt nybyggt hus med hela tomten på framsidan. Visst är det söderläge men man har även valt att bara ha en låg mur på en viss del och resten helt öppet. Matplats närmast huset och solstolarna 2m från gatan.. Och då ligger ändå huset 20m från vägen :confused:

Folk får väl göra som de vill men jag förstår inte tanken bakom.

Vår granne har satt ut två vanliga stolar i norr ut mot vägen men de är nog de mest nyfikna personer jag vet så tanken där bakom är inte så svår att lista ut. ;)

Annars har de allra flesta där vi bor en mindre del på framsidan och sedan största delen antingen på baksidan eller på någon gavel beroende på väderstreck.
 
@hastflicka <snip>

Det ni inte gör är att ställa utemöblerna nära vägen så att alla kan se vad ni äter.
Trots att det blir långt ifrån huset.
Ibland så får jag känslan av att vissa vill visa Facebook-liv i verkligheten.
Typ - titta så lyckliga vi är i vår idyll.
Alternativt så vill de bara snoka och hålla koll på vilka besök som grannarna får.

Vad ar det jag inte forstar? Jag tycker fortfarande att det har ar nedlatande uttryckt mot de som vill ha tradgarden pa annat satt an vad du tycker ar bra.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 146
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 536
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 134
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp