transport av shettis

P

pinokkio

Hej
Jag undrar hur man säkrast transporterar en shettis? Ska den stå bunden eller lös?
Sist jag körde min shettis så försökte han att ta sig över bommen, även att jag hade satt fast honom nära bommen. Vad ska jag göra tycker ni? Det känns obehagligt att köra honom nu?
 
Sv: transport av shettis

Jag kör dotterns shettis bunden. Jag brukar sätta fast honom ganska kort och på bägge sidor. (ungefär som han står på gången) funkar bra för oss.
 
Sv: transport av shettis

Hej
Jag undrar hur man säkrast transporterar en shettis? Ska den stå bunden eller lös?
Sist jag körde min shettis så försökte han att ta sig över bommen, även att jag hade satt fast honom nära bommen. Vad ska jag göra tycker ni? Det känns obehagligt att köra honom nu?

Eftersom jag inte kan få ner bommen på rätt höjd för en shettis i min trailer, så kör jag min shettis lös. Kör utan mellanvägg och hon ställer sig med rumpan mot färdriktningen. Funkar alldeles utmärkt.

/Lizzie
 
Sv: transport av shettis

Hej, stuva in två halmbalar längst fram så att han ej kan rubba dem och ej heller ej ta sig över bommen.

Lycka till !
 
Sv: transport av shettis

Tack för bra tips allihopa!
Jag ska snart ut och prova!
 
Sv: transport av shettis

Vi brukar lasta in dem i den ena spiltan och sen gå över till den andra så att den åker baklänges. Binder då upp den i bakbommen.
Hoppas du förstår hur jag menar.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 317
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
462
Senast: misswilma
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 016
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp