Bukefalos 28 år!

Transportera valp långt (bil)

Sv: Transportera valp långt (bil)

valpen fanns i andra ändan av landet, och båda hade 10 minuter till stationen. Så uppfödaren hämtade och förde från/till stationen. Ville inte heller dra ut på resan, skulle ha tagit ca 2 h längre med bil, iochmed att man skulle ha behövt stanna och kissa hunden.
 
Sv: Transportera valp långt (bil)

När vi hämtade våran valp åkte vi 60-70 mil ungefär, då var hon 8 veckor och fick sitta i mitt knä i baksätet.
Vi hade bunkrat upp med handdukar och det var tur det för hon spydde nästan hela vägen hem.
Sen så stannade vi med jämna mellanrum för att kissa och eventuellt dricka lite, men det blev inte mycket drucket.

Lycka till med lillbäbisen :laugh:
 
Sv: Transportera valp långt (bil)

Jag spände fast en stor bur i baksätet med grinden mot mig (satt också i baksätet). Då kunde jag lätt öppna luckan och han la huvudet i mitt knä... Var egentligen tänkt att han säkerhetsmässigt skulle åka med stängd grind och ändå ha min trygghet. Men men, en valp är oemotståndlig att pilla på:D Han sov gott hela resan, var ute och kissade ett par gånger.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 466
Senast: Disen
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 772
Senast: Lotus
·
Övr. Hund Idag är det tre veckor sedan vi köpte greyhoundtiken som nu är 11 månader gammal. När vi köpte henne vägde hon 20,5 kg till sina 66 cm...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: Lupin
·
S
Träning Nu vet jag inte om jag ligger på rätt forum eller inte men... Jag börjar med att berätta historien bakom och avslutar med min...
Svar
7
· Visningar
1 054
Senast: Carla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp