Trasslar sig ur bilbältet!! och andra regler i norge?

Sv: Trasslar sig ur bilbältet!! och andra regler i norge?

Jag är inte helt förtjust i det där med att "farbror polisen" "doktorn" "tomten" eller någon annan blir jättearg.

Jag gillar inte heller konceptet som sådant, men med en mycket viljestark dotter som jag JÄMT är konsekvent och "stenhård" med så är det jävligt:devil: skönt för oss båda att någon gång slippa ta konflikten.

Som läget är nu så behöver jag inte "hota", hon har lärt sig att rider/cyklar kör man häst så har man hjälm på sig, annars får man inte vara med. Med bältet har jag fått "hota" någon extra gång, för där har inte hon i hennes ögon något att vinna på att göra som jag vill.

I övrigt har Stina aldrig sett en polis och vet inte vad det är egentligen, men att "farbror Polisen kommer och säger Aja Baja" har ändå en fridsbevarande effekt.

Sen är det en jäkla skillnad att hota med "farbror doktorn blir arg" för att ungen inte vill väga sig och att hota med farbror polisen för att ungen ska sitta säkert i bilen...:smirk: I alla fall i mina ögon.

Jenny
 
Sv: Trasslar sig ur bilbältet!! och andra regler i norge?

Håller med om att de inte kan förstå att de kan dö men de förstår om man säger att de inte får.... om de lyder är en helt annan femma:crazy:! Min lillkille höll på likandant en period och trotsig som han var blev han bara värre ju mer man bråkade med honom, bäst gick det om han hade nån kul grej att pilla med och efter ett tag slutade han av sig själv att ta ut armarna. För en lättbyggd (eller hur man nu ska kalla det) unge är det jättelätt att trä ur armarna på de flesta stolar.
Nu är han framåtvänd trots att han inte fyller 4 förrän i februari pga att han är så lång.
På Island där vi bodde förut åker tyvärr nästan alla barn (inte mitt!!!!) framåtvända genast efter babyskyddet. Försäkringsbolagen försöker propagera för bakåtvänt men föräldrarna verkar inte vilja fatta...
 
Sv: Trasslar sig ur bilbältet!! och andra regler i norge?

Ja det är en sak, att de förstår när man säger att de inte får. Fast då är det ju ännu roligare ;)!! *suck*
 

Liknande trådar

Småbarn Va gör man? Barnet (1.5 år) har kommit på hur han kan dra ut armarna ur bältet - ingen trevlig överraskning när man inser att barnet...
Svar
5
· Visningar
1 341
Senast: Saigon
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 655
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Jag har just köpt ny bil. Krockkudde på passagerarsidan i fram. Hörde av mig för att kolla vad det kostar att koppla ur den och det...
Svar
8
· Visningar
1 135
Senast: Ja88
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 919
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp