Treårstest SWB 2016

Jag är bedömningsledare på Strömsholm och ser fram mot att få se många fina treåringar!
 
:nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::arghh:Ska visa min i Jönköping redan nervös men det är nog mest för att vår medhjälpare har blivit sjuk och vi har inte hittat nån ersättare.Min sambo kan hoppa in men då har vi ingen som kan passa vår tvååriga dotter (som för tillfället är jättemammig!!).Vi har nästan all släkt antingen i Skåne eller Stockholm så barnpassning är svårt o hitta!Hoppas verkligen det löser sig!
 
Nu går vi snart in i en helg med många hästar till visning!

Fredag:
Flyinge 34 starter
Östergötland 36 starter
Mälardalen 28 starter
Lördag:
Östergötland 30 starter
Mälardalen 31 starter
Wermland 22 starter
Jönköping 28 starter
Söndag:
Mälardalen 31 starter
Bollerup 35 starter
Norra Kalmar 13 starter
Måndag:
Bollerup 27 starter

Tror det var alla...

Någon som ska vara på plats och visa/titta/hjälpa till någonstans? :)

Jag ska visa min på Bollerup på söndag och kommer sedan vara kvar och hjälpa till resten av dagen när vi är klara :)
Jag ska förbi treårstestet på Vreta i Östergötland på lördag tänkte jag :). Ska spana in stallägarens treåring och om möjligt en treåring från min hästs uppfödare! Brukar försöka se lite varje år. Tycker det är både kul och lärorikt.
 
Det är ett resultat jag inte förstår. En Firenze som har g på ridprovet och över 80 % men är klass 1. Jag kanske inte har ögonen med mig men kan inte se något delpoäng under 7. Varför blir det så?
 
Vi var på Strömsholm idag. Jag, uppfödaren @HMQ och lilla hästens nya ägare, visare och ett helt gäng människor. Fina Myrtillus är dressyrstammad (Friendship-Maistic) men hoppade som en liten gud idag, 9-9! I dressyren blev det 8-7-7 8,7,7.5. Han var så duktig, betedde sig som om inget bekom honom, varken höjd eller nytt ställe. Hade varit kul om han hade ridits men han är en känslig kille som får mogna lite innan han visas riden, sen kommer det bli toppen!

Hela visningen finns här:
 
Vi var på Strömsholm idag. Jag, uppfödaren @HMQ och lilla hästens nya ägare, visare och ett helt gäng människor. Fina Myrtillus är dressyrstammad (Friendship-Maistic) men hoppade som en liten gud idag, 9-9! I dressyren blev det 8-7-7 8,7,7.5. Han var så duktig, betedde sig som om inget bekom honom, varken höjd eller nytt ställe. Hade varit kul om han hade ridits men han är en känslig kille som får mogna lite innan han visas riden, sen kommer det bli toppen!

Hela visningen finns här:

Han var fantastiskt fin!
 
  • Gilla
Reactions: HMQ
Tack! :love: Jag är hans gudmor (han är född på dag 370, på min födelsedag, men värd att vänta på), och idag är jag så där stolt som en gudmor kan vara!

Det tycker jag verkligen att du ska vara. Hans hoppning var dagens största överraskning för mig!
 
  • Gilla
Reactions: HMQ
Vi var på Strömsholm idag. Jag, uppfödaren @HMQ och lilla hästens nya ägare, visare och ett helt gäng människor. Fina Myrtillus är dressyrstammad (Friendship-Maistic) men hoppade som en liten gud idag, 9-9! I dressyren blev det 8-7-7 8,7,7.5. Han var så duktig, betedde sig som om inget bekom honom, varken höjd eller nytt ställe. Hade varit kul om han hade ridits men han är en känslig kille som får mogna lite innan han visas riden, sen kommer det bli toppen!

Hela visningen finns här:

Grattis!

Jag var också där och såg honom och alla andra treåringar under helgen - han var helt fantastisk. Riktig liten gummiboll och lite otippad hoppkanon.

Idag var det två gångartstammade som hoppade bäst skulle jag säga. Dels den lille och sen en e. Bellagio som gick på förmiddagen
 
Senast ändrad:
Grattis!

Jag var också där och såg honom och alla andra treåringar under helgen - han var helt fantastisk. Riktig liten gummiboll och lite otippad hoppkanon.

Idag var det två gångartstammade som hoppade bäst skulle jag säga. Dels den lille och sen en e. Bellagio som gick på förmiddagen

Dog stoltdöden som uppfödare såklart, vad roligt att ni var fler som tyckte om honom :)
Vi visste att han hoppar fint, men vi har inte fokuserat på mer än godkänd löshoppning, så att han tänkte glänsa så där var ju en skojig överraskning.
 
Det var väldigt roligt att se nästan 100 hästar (jag var funktionär så jag såg typ alla utom tre inne i själva ringen). Jag skulle säga att det var ett extremt bra år - ffa så var i stort sett alla väldigt väl förberedda. Det har inte varit så alla andra gånger jag varit funktionär
 
Det var väldigt roligt att se nästan 100 hästar (jag var funktionär så jag såg typ alla utom tre inne i själva ringen). Jag skulle säga att det var ett extremt bra år - ffa så var i stort sett alla väldigt väl förberedda. Det har inte varit så alla andra gånger jag varit funktionär
Precis vad vi tyckte också, många fina hästar och många diplom (ovanligt många?)!
 

Liknande trådar

Avel Idag drar första Unghästtesten igång, och jag tänkte att i den här tråden kunde vi diskutera resultat ur ett allmänintresse, alltså...
Svar
15
· Visningar
4 289
Senast: ranunkel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp