Treårstest SWB 2016

Gabby_Ossi

Trådstartare
Första testet är igång och kan följas live via webb-TV här: http://equisport.tv/livestream/trearstest-flyinge-3/
Katalog och startlistor: http://www.varmblodsklubbenmalmohus.se/

Här tänkte jag vi kunde diskutera testen, resultat och dylikt lite mer allmänt, visar man själv någon häst får man gärna rapportera resultat och lägga ut någon enstaka bild med övrigt snack om förberedelser, ev gratulationer etc håller vi i "Födda 2013"-tråden!
 
Jag håller som vanligt lite extra koll på avkommor till de "nya" hingstarna, de som blev godkända på SWBs bruksprov 2012 och därmed har sin första kull till test i år är:

Chatender
Daquar CC
Don de Jeu
Dunhill
Quintus RAA
Zaladin MI
Al Cendo
Caca
Character
Faustino
Hasard
Luxus CML
Arlando Z
Carlton Hill
Casilius
Corriendo Tau
Cover Boy S
Silber Sky F
(Stedinger)
Tailormade Cross My Heart
Boss
 
Och moderatorn påminner om att det inte är okej att skriva samma inlägg i både denna tråd och den om årgång 2013. Man får välja vart man tycker det man vill skriva passar bäst. Givetvis är det likadant med bilder.
När de tidigare om åren har varit en separat tråd om treårstesten har många lagt samma inlägg i båda trådarna, men det är inte okej enligt forumets regler.
 
Någon som hann höra poäng på Fritz VH? Jag tyckte den såg trevlig ut (förutom ev ganska rakhasig?) men sedan hackade det bara när de skulle ge kritik. Och ägarna lade ut på fb att den "fick komma igen senare i livet", så antar att det inte blev diplom?
 
Någon som hann höra poäng på Fritz VH? Jag tyckte den såg trevlig ut (förutom ev ganska rakhasig?) men sedan hackade det bara när de skulle ge kritik. Och ägarna lade ut på fb att den "fick komma igen senare i livet", så antar att det inte blev diplom?

Jag hörde, tror den fick 7 eller 6,5 på något av typ och HHB (det andra betyget av de två minns jag inte). De kommenterade att han hade stupande kors och var omusklad i ländryggen. 6 på benen pga rakhasigheten och gångarterna tror jag var 787 (stor skritt som blev stel, traven gillade de och galoppen tyckte de kunde bära bättre). Men jag minns inte helt som sagt :)
 
Av 60 hästar i dagens katalog finns det bara 2 skimmel. Lite skillnad när det var Cardento-eran.
 
Någon som vet vad Darthula VH fick för poäng? Har tyckt hon sett riktigt trevlig ut när jag sett henne tidigare:)
 
Nu känner jag mig som en extrem besserwisser men...Borde inte den där Cortau T rent logiskt inte vara skimmel? :cautious:
På mödernet verkar det ju vara en hel del fuxar, men eftersom att han inte är fux, och hans pappa är skimmel så borde väl han antagligen vara det? Eller? Bara nyfiken! :)
 
Nu känner jag mig som en extrem besserwisser men...Borde inte den där Cortau T rent logiskt inte vara skimmel? :cautious:
På mödernet verkar det ju vara en hel del fuxar, men eftersom att han inte är fux, och hans pappa är skimmel så borde väl han antagligen vara det? Eller? Bara nyfiken! :)

Har inte kollat den aktuella stammen men om en förälder är skimmel så är chansen 50%.
 
Nu känner jag mig som en extrem besserwisser men...Borde inte den där Cortau T rent logiskt inte vara skimmel? :cautious:
På mödernet verkar det ju vara en hel del fuxar, men eftersom att han inte är fux, och hans pappa är skimmel så borde väl han antagligen vara det? Eller? Bara nyfiken! :)

Det är @Equilina s och hon har skrivit att den är skimmel.

Men för övrigt (och lite OT) är det inte alls så konstigt om fux+skimmel ger svart eller brun. Det beror på vilken färg skimmeln är född som.
 

Liknande trådar

Avel Idag drar första Unghästtesten igång, och jag tänkte att i den här tråden kunde vi diskutera resultat ur ett allmänintresse, alltså...
Svar
15
· Visningar
4 247
Senast: ranunkel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp