Treårstest SWB 2016

Du trodde det stod mellan fux och skimmel, tyckte skimmel var orimligt, och pratar om en häst som har mörkbrun som grundfärg? :confused: Faller det inte på egen orimlighet, ditt resonemang?
Har aldrig sagt att skimmel var orimligt? Bara att mörkbrun skulle vara lite märkligt om föräldrarna var fux resp. skimmel.
 
Finns det resultat någonstans? Hann tyvärr bara se de tre sista idag, ska kolla mer fokuserat i morgon har jag tänkt...
 
Så här långt så verkar det gå fortsatt bra för Floricello :). 4 diplom av 5 visade, dock på ston som nog alla ligger över medel. Två för Sezuan.
 
Floricello finns inte tillgänglig, om inte Waldhof väljer att släppa den frysta. Pratade med nya ägaren nere i Tyskland men de fick inte skicka p.g.a prover eller nåt sånt (skrev på tyska). Om det är många som ligger på däremot så kanske de väljer att ompröva sitt beslut.
 
På dressyrsidan blev det alltså ännu ett diplom till Sezuan och till Floricello och hela 3 diplom till Carlton Hill! Två diplom inkl toppnoteringen till Ampere. Även Zuidenwind och De Kooening vars ett diplom.

Endast 4 hoppdiplom totalt varav två till Click and Cash, ett till förra årets bästa(?) nykomling Centaurus och ett till Tornesch.
 
På dressyrsidan blev det alltså ännu ett diplom till Sezuan och till Floricello och hela 3 diplom till Carlton Hill! Två diplom inkl toppnoteringen till Ampere. Även Zuidenwind och De Kooening vars ett diplom.

Endast 4 hoppdiplom totalt varav två till Click and Cash, ett till förra årets bästa(?) nykomling Centaurus och ett till Tornesch.

Längst ner på listan över hoppresultaten finns även en diplomavkomma till Corlensky G.
 
Nu har det varit test i Åstorp också, här finns resultat: http://nvsh.se/resultat.htm

Någon som var på plats och såg någon/några hästar?
Jag såg några. Shizeido föll jag för lite i typen, jag tyckte han var riktigt snygg. Hoppdomaren gjorde väl en liten glädjebedömning (enligt mig) och sen kändes det som han insåg det själv (och vi på läktaren) eftersom det kom en hopphäst efter som inte hoppade så glänsande men väldigt mycket bättre än Shizeido, den kanske borde ligga runt 7.5-8 i bedömningarna, men nu fick den ju kanske lite oförtjänat höga poäng (8.5-9).
Tyckte inte det fanns någon som stack ut, ganska få starter och lite avslaget. Reagerade på en häst som jag tror har oerhört kapacitet men den fixade inte löshoppningen riktigt, den kom så djupt in i alla språng, hoppade studs där inne, och fick inte riktigt plats. Blev kråksprång varje gång som också domaren påpekade, hästen rättade inte sig, backade inte av. Så trist när man ändå kan se hur bra den faktiskt är. Hade väldigt fina bakben. Men den lär bli riktigt bra med ryttare.

Också kul att se hur Click and Cash typar sina avkommor. Fick en 3åring igår till stallet, jag tittade på den och sa "måste vara en Click and Cash". O det var det. Haha!
 
Denna helgen var det SWB Örebro (Askersund) och Södermanlands Hästavelsförening (Timrå) som hade test, båda verkar ha haft färre starter än vanligt...

17st i Örebro gav hoppdiplom till Radisson och Zorro. En med ej godkänd pappa hade också höga poäng i både gång och hopp men får inte diplom pga grå papper och visades inte heller riden. Samma ej godkända hingst hade två till avkommor till test, måste vara tvillingar då de har samma stam och den ena bara var 147 cm. Bland de nya hingstarna hade Carlton Hill 2 avkommor med varav en fick klass 1 i gångarter. Resultatlista: http://www.swborebro.com/

I Timrå kom bara en till start, en Ampere-avkomma som tog gångartsdiplom.
 
Nu går vi snart in i en helg med många hästar till visning!

Fredag:
Flyinge 34 starter
Östergötland 36 starter
Mälardalen 28 starter
Lördag:
Östergötland 30 starter
Mälardalen 31 starter
Wermland 22 starter
Jönköping 28 starter
Söndag:
Mälardalen 31 starter
Bollerup 35 starter
Norra Kalmar 13 starter
Måndag:
Bollerup 27 starter

Tror det var alla...

Någon som ska vara på plats och visa/titta/hjälpa till någonstans? :)

Jag ska visa min på Bollerup på söndag och kommer sedan vara kvar och hjälpa till resten av dagen när vi är klara :)
 

Liknande trådar

Avel Idag drar första Unghästtesten igång, och jag tänkte att i den här tråden kunde vi diskutera resultat ur ett allmänintresse, alltså...
Svar
15
· Visningar
4 288
Senast: ranunkel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp