Bukefalos 28 år!

Trevligare ton här på forumet? (Från Klassisk ridkonst)

Sv: Trevligare ton här på forumet?

Jag tror att man har ridit för få, mindre kunniga eller tränare som bara har en lösning som ska passa alla ekipage.

Sålänge- ge dem ett eget forum:cool:, men visst borde det finnas det redan på andra siter:confused:[/QUOTE]

Ditt tyckande/troende om vi som rider utifrån alternativa ridstilar, skriver här och indirekt även vi som läser här med intresse av ridkonst tycker jag är nedlåtande.

Jag har ingen aning om vad du grundar dina påståenden/sanningar på och kan inte heller tycka att de bidrar till trevligare ton och förståelse discipliner emellan.

Vad gäller ditt tyckande om att "ge dem ett eget forum" så undrar jag vad du menar? (Även Mackan var inne på samma.)

Gunnars nålade trådar om Klassiska Ridkonstforumet - diskussion om AR, barock och icke tävlingsdressyr och om man tycker att de som rider detta är helt fel ute och att de tongivande tränarna inte vet vad de pratar om så bör man normalt inte blanda sig i diskussionerna här - och Dressyrforumets inriktning och innehåll är väl tydliga, eller har jag missat något?

En stilla undran, vad är din anledningen till att du är inne på Klassiska Ridkonstforumet?

Jag är här då forumets inriktning ligger nära mitt sätt att tänka och rida. Jag tar mig dock inte så mycket tid att vara här och ännu mindre tid och energi för att skriva regelbundet då kravet från vissa gör att man måste utveckla/inveckla sitt resonemang "länge". Jag vill nog tro att jag är en bättre pedagog IRL än vad jag är här.

Rid i frid! // Åsa
 
Sv: Trevligare ton här på forumet?

Jag har läst på detta forumet i många år, så jag tkr att jag hängt m ett tag. Jag är som sagt inte ute efter att någon har rätt eller fel. Bara att man kan uppleva saker och ting olika.
 
Sv: Trevligare ton här på forumet?

Vad gäller ditt tyckande om att "ge dem ett eget forum" så undrar jag vad du menar? (Även Mackan var inne på samma.)

Gunnars nålade trådar om Klassiska Ridkonstforumet - diskussion om AR, barock och icke tävlingsdressyr och om man tycker att de som rider detta är helt fel ute och att de tongivande tränarna inte vet vad de pratar om så bör man normalt inte blanda sig i diskussionerna här - och Dressyrforumets inriktning och innehåll är väl tydliga, eller har jag missat något?

Jag känner inte att du läst tråden riktigt ordentligt, i och med dina frågor här?
det har uttryckts från AR folket att de vill ha sitt forum ifred. det är där debatten kommit igång om att man kanske isåfall skulle framlysa detta lite mer konkret, inte bara sitta och prata om det lite inaktivt här i tråden nu när ämnet är på tapeten utan faktiskt försöka få igenom att den önskan isåfall blir sann?

utöver det har vi väl redan också i tråden fasställt att det är de trådar som har gemensamma nämnare intresse och ämnes mässigt, som drar till sig användare från diverse skolor och bakgrunder härinne? vad har det att göra med din ngt fördömande antagande att man hatar ridsättet och allt som hör till det? :confused: Dessutom har gunnars regler tillkommit för typ 2 DAGAR sedan, och jag håller med, de behövs och förtydligar det tidigare regler inte gjort tidigare, men fortfarande betyder de inte att detta är ett exklusivt AR forum.

rent allmänt håller jag med tidigare reflektioner om att det just nu, inne på VD forumet, inte finns ngra kategorier eller underforum som kan täcka det vissa trådar här inne gör. Ridteknik, utbildnings sätt osv. VD forumet har utvecklats till ett ridbild och utrustnings forum, (vilket jag personligen finner oerhört långtråkigt och ointressant), och jag tror nog att även detta bidrar starkt till att det blandas användare härinne i vissa trådar som sagt.
Och ja - jag upprepar min efterlysning om ett bättre upplägg inne på VD för att fylla intresset ang. ovan. : ) Då kan vi renodla forumet och segregera folket en gång för alla : )
 
Senast ändrad:
Sv: Trevligare ton här på forumet?

Nej jag tänker inte lägga ner ngn mer energi på att försöka svara.

Ska istället försöka ge mina hästar en bättre chans att få en god pilot. Träna lite.
tjingeling.:bump:
 
Sv: Trevligare ton här på forumet?

Jag känner inte att du läst tråden riktigt ordentligt, i och med dina frågor här?
det har uttryckts från AR folket att de vill ha sitt forum ifred. det är där debatten kommit igång om att man kanske isåfall skulle framlysa detta lite mer konkret, inte bara sitta och prata om det lite inaktivt här i tråden nu när ämnet är på tapeten utan faktiskt försöka få igenom att den önskan isåfall blir sann?

utöver det har vi väl redan också i tråden fasställt att det är de trådar som har gemensamma nämnare intresse och ämnes mässigt, som drar till sig användare från diverse skolor och bakgrunder härinne? vad har det att göra med din ngt fördömande antagande att man hatar ridsättet och allt som hör till det? :confused: Dessutom har gunnars regler tillkommit för typ 2 DAGAR sedan, och jag håller med, de behövs och förtydligar det tidigare regler inte gjort tidigare, men fortfarande betyder de inte att detta är ett exklusivt AR forum.

rent allmänt håller jag med tidigare reflektioner om att det just nu, inne på VD forumet, inte finns ngra kategorier eller underforum som kan täcka det vissa trådar här inne gör. Ridteknik, utbildnings sätt osv. VD forumet har utvecklats till ett ridbild och utrustnings forum, (vilket jag personligen finner oerhört långtråkigt och ointressant), och jag tror nog att även detta bidrar starkt till att det blandas användare härinne i vissa trådar som sagt.
Och ja - jag upprepar min efterlysning om ett bättre upplägg inne på VD för att fylla intresset ang. ovan. : ) Då kan vi renodla forumet och segregera folket en gång för alla : )
:eek: Du slog huvudet på spiken ( ja jag skulle hålla mig härfrån meeen..) enda anledningen jag läser trådar på KR är det faktum att det inte pratas ridteknik på VD ALLS. Det och det faktum att jag tycker att många på VD inte kan något, just teorektiskt sett.
Nu säger jag inte att det inte finns duktiga människor på VD, men när ämnen diskuteras så är det på ett alldeles för grunt plan (så kan man väl uttrycka sig?).
Sedan måste jag säga att en del som känner sig åsidosatta här, är några av de som jag ser fram emot att se vad de har för åsikter i trådarna. Så väldigt tråkigt att de finns de som känner att de inte är välkomna. Jag är ingen större AR anhängare men har aldrig kännt mig så bortstött så som vissar känner sig här.
 
Sv: Trevligare ton här på forumet?

Knapplån

Trevligare ton tycker jag sällan behövs - däremot ödmjukhet och självdistans.

Jag har många gånger förundrats över hur diskussioner övergår från att vara intressanta och sakliga till att enbart handla om "jag gör si" "men jag gör så" och så blir det till pajkastning och så tackar folk för sig. Båda sidor är lika goda kålsupare och precis lika trångsynta, fantasilösa och humorlösa (ja, jag själv är också inräknad ibland ;)).

Jag tror anledningen att många dressyrryttare håller till här (mig själv inkluderad) är att forumet Dressyr nästan enbart handlar om tävling. Är man inte intresserad (i första hand) av tävling har man inte mycket att hämta där. Jag är intresserad av ridning och tycker det är inspirerande med olika sätt att se på saker och ting. Jag tycker det är trist när det blir som diskussioner kring barn - har man inga egna får man inte uttala sig. På samma sätt måste man få ha åsikter - men man får också var beredd på att de blir ifrågasatta och synade. Annars kan det inte bli någon diskussion.
 
Sv: Trevligare ton här på forumet?

Alla intressanta ridtekniktrådar fanns till för ca ett år sen på TD.

Sen ändrades forumet o man hade ingen översyn bland alla gnäggtrådar eller de fyrtioelva blingtrådarna;)
 
Sv: Trevligare ton här på forumet?

Jag känner inte att du läst tråden riktigt ordentligt, i och med dina frågor här?
det har uttryckts från AR folket att de vill ha sitt forum ifred. det är där debatten kommit igång om att man kanske isåfall skulle framlysa detta lite mer konkret, inte bara sitta och prata om det lite inaktivt här i tråden nu när ämnet är på tapeten utan faktiskt försöka få igenom att den önskan isåfall blir sann?

utöver det har vi väl redan också i tråden fasställt att det är de trådar som har gemensamma nämnare intresse och ämnes mässigt, som drar till sig användare från diverse skolor och bakgrunder härinne? vad har det att göra med din ngt fördömande antagande att man hatar ridsättet och allt som hör till det? :confused: Dessutom har gunnars regler tillkommit för typ 2 DAGAR sedan, och jag håller med, de behövs och förtydligar det tidigare regler inte gjort tidigare, men fortfarande betyder de inte att detta är ett exklusivt AR forum.

rent allmänt håller jag med tidigare reflektioner om att det just nu, inne på VD forumet, inte finns ngra kategorier eller underforum som kan täcka det vissa trådar här inne gör. Ridteknik, utbildnings sätt osv. VD forumet har utvecklats till ett ridbild och utrustnings forum, (vilket jag personligen finner oerhört långtråkigt och ointressant), och jag tror nog att även detta bidrar starkt till att det blandas användare härinne i vissa trådar som sagt.
Och ja - jag upprepar min efterlysning om ett bättre upplägg inne på VD för att fylla intresset ang. ovan. : )

Jag tycker att jag har följt tråden, försökt i alla fall då en "böljar" lite fram och tillbaka men jag har inte fattat det som om "ARfolket vill ha sitt forum ifred" utan ett forum där man/vi/jag - som är multialternativ - kan få diskutera med likasinnade och andra men utan att bli ifrågasatt och kritiserad "in absurdum" och direkt behöva gå in i försvar gällande ridstil.

Kreativa diskussioner är väl det roligaste som finns och ibland kan man väl bara "vara överens om att man inte är överens" och så är det bra med det.

Håller med bl a Jackos och DressyrMupps inlägg om "rätt och fel" och att övertyga genom kritik inte är givande för någon.

Jag känner inte igen att jag haft något fördömande antagande om "man hatar ridsättet och allt som hör till det" utan jag citerade Axel i mitt inlägg och kommenterade att jag tyckte att det var mindre trevligt skrivet. Tycker att det är tråkigt om du har uppfattat mig som fördömande.

Nu gäller ju Gunnars nålade tråd sedan tre dagar tillbaka så ska väl inga oklarheter finnas vad gäller forumets inriktning längre så då är det väl bara att var och en att rannsakar sig själv utifrån det och komma fram till om man kan,vill och bör vara på detta forum utifrån Gunnars definition.

Tråkigt att det inte diskuteras ridteknik, utbildning m.m. i någon större utsträckning på dressyr men jag har sett några trådar i alla fall. Ingela gav en hel "bunt" trådar tidigare här och jag tycker att det är konstigt och trist att diskussionerna inte kommer igång bättre där.

Blev aningen beklämd av att i Dressyrforumet se ett par inlägg i slutet av tråden "öppna vs förvänd sluta" då det dyker upp trista kommentarer om AR för det förbättrar ju inte klimatet varken i detta forum eller Dressyr.

Rid i frid! // Åsa
 
Sv: Trevligare ton här på forumet?

Trevligare ton tycker jag sällan behövs - däremot ödmjukhet och självdistans.

Med det blir tonen trevligare tycker jag.

En smula ödmjukhet kan göra stooor skillnad.
 
Sv: Trevligare ton här på forumet?

Jag tycker att jag har följt tråden, försökt i alla fall då en "böljar" lite fram och tillbaka men jag har inte fattat det som om "ARfolket vill ha sitt forum ifred" utan ett forum där man/vi/jag - som är multialternativ - kan få diskutera med likasinnade och andra men utan att bli ifrågasatt och kritiserad "in absurdum" och direkt behöva gå in i försvar gällande ridstil.

Kreativa diskussioner är väl det roligaste som finns och ibland kan man väl bara "vara överens om att man inte är överens" och så är det bra med det.
:bow::bow::bow:
 
Sv: Trevligare ton här på forumet?

Du kanske inte märkt att vi för någon vecka sedan genomförde förändringar när det gäller prefixen på nästan alla forum. Detta medförde bland annat att exempelvis Dressyr fick ett prefix för Tävling & träning. Om du använder detta när du skapar ridteknik, utbildnings och träningstrådar så kan du använda det även när du läser så slipper du alla gnägg och utrustningstrådar.
http://www.bukefalos.com/f/forumdisplay.php?f=67&prefixid=tavlingotraning

Som sagts tidigare borde det nu framgå via den nålade tråden vad som gäller på forumet Klassisk ridkonst, det borde ha framgått redan tidigare, men är nu ytterligare förtydligat.
Något nytt forum eller underforum är inte på något sätt aktuellt under något av dressyrforumen.
 
Sv: Trevligare ton här på forumet?

Denna tråd flyttas nu från Klassisk ridkonst till Bukefalos-hjälp.
 
Sv: Trevligare ton här på forumet? (Från Klassisk ridkonst)

Ach so.
Det har jag totalt missat:o
Det kan kanske bli bättre nu- på flera forum:angel:
 
Sv: Trevligare ton här på forumet? (Från Klassisk ridkonst)

*kl* Jag undrar dock hur långt man är villig att gå ? Läste att en användare fick ett raderat inlägg mailat till sig som sedan lades ut i en av trådarna :confused:
Allvarligt talat raderar man text är det väl för att man vill formulera sig annorlunda, inte för att senare få den texten utlagd i forumet av någon annan :confused:
Skillnad om någon har hunnit citera inlägget innan man ha hunnit ändra på det men så var det ju inte i detta fallet. Här har ju någon då kopierat inlägget mailat iväg det till denna användaren som senare la ut texten i forumet och i samma veva klagar användaren på tonen i forumet :grin:
 
Sv: Trevligare ton här på forumet? (Från Klassisk ridkonst)

Nu förstår jag inte direkt vad detta har att göra med något i denna tråd, låt gärna bli att tala om det här i tråden också. Skicka PM om du anser att någon moderator misskött sin uppgift.

Jag kan dock tänka mig att någon (alltför) snäll moderator har Pm:at ett långt innehållsrikt inlägg till inläggsskrivaren i samband med radering om inlägget i sig bara innehöll några få rader som bröt mot gällande forumregler. För att inläggsskriven sedan skulle kunna redigera bort det som bröt mot reglerna och lägga in det redigerade inlägget.

Jag har exempelvis tidigare i praktiken förbjudit moderatorerna att ändra i inlägg även om felet bara varit en olämplig länk i ett långt inlägg. Detta för att det inte senare skall kunna påstås och diskuteras vad som faktiskt ändrats.
Jag har dock fört en diskussion med moderatorerna runt detta den senaste veckan och tillåter nu att moderatorerna raderar olämpliga länkar i annars ok inlägg. De skall i ändringsinformationen ange att en länk raderas, eller lägga text i själva inlägget om att länken raderats.
 
Sv: Trevligare ton här på forumet? (Från Klassisk ridkonst)

Nu förstår jag inte direkt vad detta har att göra med något i denna tråd, låt gärna bli att tala om det här i tråden också. Skicka PM om du anser att någon moderator misskött sin uppgift.

Det har väl i allra högsta grad att göra med denna tråden eftersom tråden handlar om trevligare ton :confused:

Jasmin tog själv bort texten ur sitt inlägg eftersom det kunde missuppfattas det var ingen moderator som gjorde, sen får hon texten kastad i ansiktet från en annan användare som fått den mailad till sig och lagt ut det på forumet som sedan rabblar om att hålla trevlig ton.

Så JA det har i allra högsta grad med denna tråden att göra som faktiskt handlar om trevlig ton!
 
Sv: Trevligare ton här på forumet? (Från Klassisk ridkonst)

Jag utgår ifrån att du i så fall rapporterat inlägget till moderatorn som får ta ställning till det.

Som jag förstår det, efter att ha fått information direkt från den som tydligen lade in texten, så handlade det om att en användare lagt ett inlägg, som i och med att det postades skickades till den andra användaren då hon prenumererade på tråden. Den första användaren ändrade sedan i sitt inlägg.
Att den andra användaren fick originalinlägget beror på den automatiska prenumerationen.
När det gäller det övriga, om det var fel av användare två att lägga in den första användarens text, överlåter jag detta på moderatorn på forumet om det rapporterats. I annat fall kanske vi kan lämna detta bakom oss för att inte ytterligare försämra tonen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp