Trögt att sälja häst nu?

Vad är det för symtom på det?
Allmänt samma symptom som vilken smärta som helst i bakkärran. Lite rädd om rumpan, går från lugn till att explodera plötsligt utan riktig förklaring. Allmän magkänsla från mig, jag har ju tyvärr haft en del hästar med smärtproblem. Rörde sig inte riktigt så bra som hans exteriör borde ge honom, överutvecklade muskler på ställen där det inte borde vara är vanligare på äldre hästar.


Åh jag lider med dig ♥️
Så hemskt när de unga får sluta sina liv allt för tidigt, men min erfarenhet (dock begränsad) är inte bättre än din.
Ja det är verkligen inte kul. Han var så himla snygg också, hade blivit en superbra ridhäst. Men han slipper iaf ha ont snart. Det är det viktigaste.
 
Ingen aning. Det kan säkert vara skillnad på olika ställen, osv. Hur länge har hästen varit ridbar utan problem efter operationen? De jag har hört talas om har varit från 0-5 år med ridbarhet efter OP, men mer känner jag inte till, men sen finns det säkert hästar som man aldrig hört talas om att de har cystor för att ägaren inte vill att man ska veta, och som funkar efter OP.
Hästen är 16 nu, jag vill minnas att detta hände när hon var 8-10 år. Då hade hon inga symptom alls innan cystan en dag sprack och hon kom in med kraftig hälta från hagen. Att det varit en cysta upptäcktes vid röntgen och det åtgärdades akut där och då med efterföljande rehab på något halvår. Sedan dess har hästen varit rid- och körbar. Hon är en hobbyhäst så inga extrema belastningar, men klarar fint att ridas/köras fem dagar i veckan, ridas på långtur då och då och delta på en och annan klubbtävling.
Halv KL*
Snabba som attan är de tydligen på folksam.
Loggade in igår och hittade handlingarna där de godkänner att betala ut livvärdet på honom.

Jag var inte beredd på den fysiska reaktionen jag skulle få av det. Började svettas så att det bara rann om mig, grät en skvätt också givetvis. Var tvungen att samla mig till idag om att skriva det här.
Skönt att du får ersättning, men så, så tråkigt med hästen! ❤️
 
Hästen är 16 nu, jag vill minnas att detta hände när hon var 8-10 år. Då hade hon inga symptom alls innan cystan en dag sprack och hon kom in med kraftig hälta från hagen. Att det varit en cysta upptäcktes vid röntgen och det åtgärdades akut där och då med efterföljande rehab på något halvår. Sedan dess har hästen varit rid- och körbar. Hon är en hobbyhäst så inga extrema belastningar, men klarar fint att ridas/köras fem dagar i veckan, ridas på långtur då och då och delta på en och annan klubbtävling.
Ja då måste det vara skillnad på olika ställen. Spricker en cysta i knät så står inte hästen upp på det benet alls som jag har förstått det. Men det kan säkert vara olika där också.

Skönt att det fungerade för henne!

Jag är lite bitter nu. Av mina 4 sista hästar har 3 avlivats av orsaker jag inte hade kunnat göra något åt. Jag vet ju att araber ska vara några av de friskaste hästarna enligt statistiken - men det är inte utan att jag känner att jag vill ha en ännu friskare ras nästa gång.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har sökt information om några sadlar under sista tiden, då jag är på jakt efter en dressyrsadel av god kvalitet. Men kvalité...
2
Svar
24
· Visningar
3 885
Senast: palle
·
Avel Som trådrubriken avslöjar, handlar detta om ston, i avel...Jag letar/säljer inte något själv, men fördriver ofta tiden med att titta...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 718
Senast: fridshem
·
Ekonomi & Juridik Vet inte var jag ska lägga tråden så det fick bli här. Bakgrund: Syrran bad mig om hjälp med att rida till hennes ponny som blivit...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
22 993
Hästmänniskan Vi är i hästköpartagen och som vanligt är det svårt. Förut vimlade det av intressanta objekt och nu, när det väl är dags att börja...
2
Svar
27
· Visningar
3 772
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp