Bukefalos 28 år!

Trotsig 1 åring

Mirre

Trådstartare
Isak är 1 år nu och som alla i den åldern är han precis överallt.
Klättrar överallt, river och sliter i precis allting och oavsett hur många gånger vi säger ifrån och tar bort honom från saker så är han ändå tillbaka på samma ställe efter 2 sek igen. Hur får man honom att förstå att nej är nej och inget annat? Man hinner knappt sätta honom på golvet så har han rivit ner något eller klättrat upp på nåt.

Igår klättrade han på luckorna till vitrinskåpet, hur han kom upp är totalt obegripligt men han gjorde det.
Han har precis vält ett högt cd ställ över sig fullt med skivor, ändå är han där efter 2 sek igen:cool: Suck!

Vad gör man? Sele och krok i väggen eller? (obs ironi)
 
Sv: Trotsig 1 åring

Ang. cdhyllor så vet jag precis hur det kan vara för Loke är likadan. Han har även lärt sig att öppna fodralen och tar ut skivorna. Men jag köpte cdväskor att förvara dom i. Det finns jättebra och billiga på IKEA. Inte bara vanliga väskor, utan man kan ha all slags mediaförvaring i dom. De är med dragkedja. Väskorna tar ju inte stor plats så dom kan man förvara någon annanstans. Lådorna med dragkedjor kan man typ förvara under möbler osv.

Hur mycket har ni barnsäkrat?
Det går inte att barnsäkra allt, men det mesta och IKEA har de flesta produkterna till ett bra pris.
 
Sv: Trotsig 1 åring

Sluta försöka uppfostra en ettåring. Han är för liten för att agera eftertänksamt, han är impulsstyrd. Du kommer märka att trots är nåt heeelt annat...(dyker upp runt 2,5). ;)
 
Sv: Trotsig 1 åring

För din egen skull, plocka bort allt som kan vara direkt farligt. Var ute så mycket som möjligt. Här hemma har vi ingenting som man absolut inte får göra utan att jag kan stänga dörren in dit. Hälften av mina köksskåp och lådor är tomma och de andra sitter det en pinne genom handtagen eller så är de barnsäkra.
 
Sv: Trotsig 1 åring

Sådär är min 1,5 -åring oxå. han är överallt och pillar och klättrar. Det enda är att plocka bort farliga och dyrbara saker och hålla koll.
När jag är ensam hemma och inte har tid att kolla precis varje sekund får han leka med 2,5-åringen i hans rum med grind eller i sitt egna rum med grind.
2,5 -åringen har börjat lyssna på NEJ och har lite mer koll på vad han får och inte får röra, men bara så länge man ser honom :p Blir det alldeles tyst är han oftast på nåt förbjudet :)
 

Liknande trådar

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 420
Senast: sandrafors
·
Tjatter Det kanske bara är jag som tycker att det är underhållande med shuffle-challenges. När jag hade en blogg brukade jag göra dem nu och då...
2
Svar
39
· Visningar
3 925
Senast: Monimaker
·
Småbarn Hur överlever man? Moa trotsar så jag blir blå, bokstavligt talat. Hon rivs, slåss och sparkas. Utöver konstant gnäll och tjabb...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 281
Senast: Armani__
·
Småbarn Har en kille på 15 månader som är väldigt aktiv och är igång från morgon till kväll. Sover till min stora lycka mitt på dagen mellan...
Svar
19
· Visningar
1 744
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp