Bukefalos 28 år!

Tuggummi på läderjacka?

Snuffsan

Trådstartare
Idag kom dottern hem och var rejält ledsen och förbannad. En kille hade smetat in ett stort tuggummi på hennes axel. Hon hade en stor kladd på jackan och i håret.

Själva tuggummit är nu borta från jackan, men det är en stor fläck kvar. Hur får vi bort fläcken?

Håret fick hon klippa en stor tuss av och jag ska kolla hur mycket jag måste klippa för att jämna ut det. Tussen var 20 cm lång.....


Jag behöver inte säga vad jag tycker om killen va?:mad::mad::mad:

Snälla hjälp med jackan. Det är en snygg och dyr läderjacka hon fick då hon fyllde år i höstas och hon är så ledsen.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Fy vad tråkigt att höra. Vilka jäkla idioter det finns :(

Gällande jackan hittade jag detta tips:

http://www.dopguiden.se/gordetsjalv/husmorstips.html#588

kanske kan vara något?

Annars vet jag att man gärna fryser in plagg som har fått tuggummi på sig över natten eller så vilket ska göra det lätt att bryta loss det torkade frusna tuggummit, men jag vet inte om man kan frysa in skinn?
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Vilken jävla skitunge...

Jag skulle ta jackan för konsultation på kemtvätten, de gav mig rådet en gång att koka en grej i mjölk,det hade jag inte kommit på själv.

Glöm inte att kontakta ungens föräldrar,de får ju betala en ny om minsta spår syns eftger åtgärd.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Om man googlar står det att man kan få bort fläckar av tuggummi med ättika.
Fast jag skulle nog pröva nånstans på jackan där det inte syns först ifall ättikan tar bort färgen också.

Vet du vem killen är? För i såfall ska han banne mig ersätta din dotter tycker jag.
Sånt där gör mig helförbannad, jävla snorunge :mad:
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

:eek: Jävla unge.

Kolla med kemtvätt, jag vet också att vissa skolar har försäkring som kanske kan täcka? Kan vara värt att kolla upp? Om inte så borde killens föräldrar ta den smällen. :devil:

Tråkigt att det inte verkar ta slut.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Vad består fläcken av? Tuggummi, prova frysen. Tuggummi går bort med bensin men då är risken stor att mn avfärgar skinnet. Håller med de som anser att man skall kontakta kemtvätt alt skinnaffär. Kontakta omgående killens föräldrar o skolan sånt här är inte acceptabelt oberoende om det kan anses som mobbing eller ej.
PL
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Funderat på polisanmälan? Jag skulle absolut göra det.

Om det nu går att ta bort fläcken utan så mkt arbete är det nog inte värt besväret att göra polisanmälan. Har flickan otur blir hon istället kallad golare och då blir livet inte alls bättre.

Rätt och fel - kanske inte, men det är så det kan bli.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Om det nu går att ta bort fläcken utan så mkt arbete är det nog inte värt besväret att göra polisanmälan. Har flickan otur blir hon istället kallad golare och då blir livet inte alls bättre.

Rätt och fel - kanske inte, men det är så det kan bli.

Men så kan vi vuxna väl ändå inte resonera?? Vi måste nånstans våga stå för sundhet och hög moral.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Men så kan vi vuxna väl ändå inte resonera?? Vi måste nånstans våga stå för sundhet och hög moral.

Ja, visst. Men man måste också anpassa sig hur det faktiskt fungerar.

Vi som inte är så insatta i vad som hänt kanske inte ska fundera på huruvida det är rätt eller fel att gå till Polisen.
Kan ju ha varit så att dottern spolat killen i toaletten, tryckt in femton snöbollar i kallsongerna (ganska stor modell asså) och pussat honom på kinden. Tro fasen att snubben kan lacka då. Jag kan spekulera vidare en stund men det kanske räcker såhär...

Nog om det, hjälp till att fixa jackelijackan nu med er :p
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Ja, visst. Men man måste också anpassa sig hur det faktiskt fungerar.

Vi som inte är så insatta i vad som hänt kanske inte ska fundera på huruvida det är rätt eller fel att gå till Polisen.
Kan ju ha varit så att dottern spolat killen i toaletten, tryckt in femton snöbollar i kallsongerna (ganska stor modell asså) och pussat honom på kinden. Tro fasen att snubben kan lacka då. Jag kan spekulera vidare en stund men det kanske räcker såhär...

Nog om det, hjälp till att fixa jackelijackan nu med er :p

Nej, jag tycker inte man ska bagatellisera vare sig jackelijackan eller det bortklippta håret.
Vill killen motanmäla Mini, så gör han så.

Din attityd är skrämmande lik hon-får-skylla-sig-själv-för-hon-var-inbjudande-porrig-så-då-räknas-det-inte-som-våldtäkt-resonemang. Scary.
 
Senast ändrad:
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Idag kom dottern hem och var rejält ledsen och förbannad. En kille hade smetat in ett stort tuggummi på hennes axel. Hon hade en stor kladd på jackan och i håret.

Själva tuggummit är nu borta från jackan, men det är en stor fläck kvar. Hur får vi bort fläcken?

Håret fick hon klippa en stor tuss av och jag ska kolla hur mycket jag måste klippa för att jämna ut det. Tussen var 20 cm lång.....


Jag behöver inte säga vad jag tycker om killen va?:mad::mad::mad:

Snälla hjälp med jackan. Det är en snygg och dyr läderjacka hon fick då hon fyllde år i höstas och hon är så ledsen.
Lägg jackan i frysen över natten, sedan är det bara att pilla bort tuggummit.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Hon finns och andas och det räcker. Det är det senaste av en låååång rad övertramp.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Jag själva tuggummit är borta, det är bara en fläck kvar.

Jag tror det blir kemtvätt. Ska bara kolla av så rektorn ger räkningen till killen.

Håret är allts en stor tuss av. Hon har rött, midjelångt, tjockt hår som hon är stolt över. Nu åker nog ca 20 cm. Jag gråter snart lika mycket som hon gör.



Jag ska förresten på föräldramöte i kväll........ Spännande.
 
Sv: Tuggummi på läderjacka?

Unge och unge, de är 15 år och går i nian. Men man kan tro att det är lågstadiet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 653
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 460
Senast: alazzi
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
173 399
Hästvård Jag blev less på att mitt stora halvblod alltid hade tredje värdskriget inne i sin box så fort han blev det minsta upprörd och att jag...
Svar
14
· Visningar
2 069
Senast: Lena J
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp