Bukefalos 28 år!

Tunn sommarjacka

kolblakkur

Trådstartare
Är på jakt efter en tunn vår/sommarjacka, dvs. utan fodring som dessutom ska tåla en del vatten. Gärna mörkblå eller någon icke skrikig-färg. Har ni några tips?
 
Jag har en beige regnjacka från mountain horse. Den är väldigt bra! Dock för stor nu så använder den aldrig. Sen har jag en marinblå också den som det står swe på ryggen. Vet inte om den tål vatten men inget foder iallafall :)
 
Jag tycker en tunnare softshell funkar bra på sommaren. Beroende på märke så tål de en del regn. Jag har en från kingsland som klarar regn ett tag, men inte spöregn tyvärr.
 
Jag har en tunnare jacka i bombermodell från Börjes, grön, inte skrikig i färgen. Den är väl inte direkt en regnjacka, men jag har haft den på mig i ösregn och det tar ett tag innan det går helt igenom. Brukar vara helt perfekt över en tjocktröja den här tiden på året samt på hösten, och över en T-shirt om man rider på sommarkvällarna (jag fryser jämnt, så mitt behov av jacka är lite större än alla andras). För att vara så billig är den helt klart godkänd.
 
Jag har en Jacson. Eller jag har ett helt regnställ i funktionsmaterial. Jackan är fodrad med nät, många fickor, väger inget och andas. Dessutom knappar/dubbelt sprund bak och längd så den täcker rumpan när man står och bakvalvet på sadeln när man rider samt går att sitta på så man inte blir blöt. Me like helt enkelt.
 

Liknande trådar

Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 162
Senast: JohannaB
·
Utrustning Jag har ca 20-30 meter mellan vattenutkastaren på huset och hästarnas vattentunna i stallet (beroende på om man räknar där slangen...
Svar
14
· Visningar
762
Senast: __sofia__
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 374
Senast: JennyLz
·
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 309
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp