Bukefalos 28 år!

Turf (turfing) ger inspiration

Butros

Trådstartare
När jag för en tid sedan läste en artikel om Turf (turfing) bestämde jag mig direkt för att testa, och det har jag inte ångrat. Jag har redan gått ned några kg.

Turf är en applikation för androidtelefoner (kommer snart också till iPhone), där man med hjälp av GPS orienterar till olika zoner och får poäng, när man besöker dem. Man bestämmer själv vilka man vill besöka och i vilken ordning. Tack vare Turf har jag hittat vackra platser, som jag annars skulle ha missat. Jag har funnit såväl trevliga små torg som fina minnesmärken och mycket annat. Igår kväll fann jag en "krater" i Västra hamnen i Malmö, där det tydligen spelas musik dygnet runt i högtalare - en högst oväntad upplevelse. Jag skulle aldrig ha hittat in där utan Turf, och musiken hörs inte ut.

För mig har Turf blivit en inspiration till att ta längre och mer varierade promenader. Naturligtvis kan man cykla, om man hellre vill det, men kör man bil, får man göra sig besväret att stiga ur. Zonerna ligger en bit in från gatan i parker, på torg etc. Träningsmässigt är detta det bästa som har hänt mig på senare tid. Applikationen är gratis.

Är det någon mer här som redan använder Turf? Vad tycker ni i så fall?

Turfgame
 
Sv: Turf (turfing) ger inspiration

När den nya omgången startar idag, är det också möjligt att turfa med iPhone, vilket säkert kommer att öka antalet turfare. Hittills har turf endast funnits för Android.
 
Sv: Turf (turfing) ger inspiration

Mina syskon och föräldrar gör det (och har gjort i 1-2 år åtminstone) men jag har iPhone så jag kan inte
 
Sv: Turf (turfing) ger inspiration

Jag turfade förra sommaren. Skrev reportage om appen och träffade ett gäng turfare för att snacka lite om själva grejen och kände att jag var tvungen att prova själv... höll på i en månad eller så och var rätt flitig men sen flyttade jag och bor lite väl avsides för att det ska vara lönt. Men det var kul så länge det varade!

wpid-2012-07-13_18-06-39.png
 
Sv: Turf (turfing) ger inspiration

Du vet väl att man varje omgång kan föreslå tre nya zoner i appen? Du kanske kunde få några i närheten av dig? Det tillkommer ständigt nya zoner.
 
Sv: Turf (turfing) ger inspiration

Jag började med detta nu i veckan och tycker att det är roligt. Än så länge är bara närområdet mitt, men det är lockande att dra ut på längre upptäcksfärder. Hunden tycker att jag är lite småknäpp när vi helt plötsligt ska stå still på en ologisk plats för att ta en zon. :D
 
Sv: Turf (turfing) ger inspiration

Eh ... finns det utanfor Sverige? Det skulle vara super nu nar jag reser runt Kanada.:D
 
Sv: Turf (turfing) ger inspiration

Det finns i Norden, Nederländerna, Storbritannien och Sydkorea. Dessutom finns enstaka zoner i många länder. I Kanada finns i bästa fall några enstaka zoner. Spelet är gratis, och de som skapar zonerna arbetar ideellt. Därför tar det sin tid innan man kan turfa överallt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp