TV4 lockar tittare med ponny som går omkull

Jag tycker att det är vidrigt av tv4 att visa ett sådant inslag. Detta är ett underhållningsprogram där både vuxna och barn tar väldigt illa vid sig. Jag tycker att man gott och val kan ta bort detta.
 
Inslaget var dumt valt. Men man ser att Runar (som är en av de duktigaste av dem) hanterar situationen som uppkommer bra (även om en erfaren kusk säkert hade kunnat undvika den genom att ge ponnyn friare tömmar och lite driv framåt. Jag vet inte riktigt, har aldrig kört häst, tyvärr. det verkar roligt. Han lyfter vagnen och underlättar för ponnyn att komma upp igen.

Men det var trist att det var just det inslaget TV4 valde att locka tittare med. På ett sätt är det bra för det visar folk som tittar att det är ingen lek att hålla på med hästar. Det är inte bara gulligull. Men ändå trist att de fokuserar så mycket på det.

Jag såg första avsnittet igår och blev glad när jag såg den första tävlingen de skulle ha: precisionskörning mellan koner och liknande som syftar till att ha kontroll över ponnyn och inte bara tokköra så fort som möjligt. Bra gjort!! Vissa var duktiga och andra mindre duktiga. Men till och med Regina (som innan tävlingen inte ville bestämma över ponnyn utan antog en med new ageig inställning) insåg att hon faktiskt måste vara den som bestämmer.

Jag tycker inte att TV4 förtjänar all den kritik de har fått.
 
Varför upprörs Tidningen Ridsport så mycket över detta?

De var ju själva en av världens första facktidningar inom ridsport som bröt mot den oskrivna journalistregeln att inte publicera bilder på hästar som förolyckats (hästen som dog i Friends) på tävling! Innan förra årets storm i sociala medier hade man t.ex ALDRIG tidigare ifrågasatt den genomvidriga regelvidriga "tävlingen" Stjärnornas Hoppning.

Själv anser jag att tv-program eller showinslag som helst som inkluderar djur som utsätts för amatörslaktare (Robinson, Farmen) eller idioter som inte kan rida eller köra häst borde förbjudas rakt av.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 729
Senast: starcraft
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Lägenheten mitt emot min, är likadan som min 2 r o kv 45 kvm, med uteplats men spegelvänd. Jag har bott här i 12 år i år och trivs som...
Svar
0
· Visningar
743
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
17 302
Senast: Mineur
·
  • Artikel
Hästnyheter Intresset för käpphästar och tävlandet med dem har ökat stort i Sverige på sistone. På söndagen hölls ”Februarihoppet” i Norrköping som...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Psykisk (o)hälsa
  • Flytta eller ej?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp