Två frågor! :)

giowanna

Trådstartare
Fråga nummer ett (1):
Har en tjärsalva hemma, som jag hört ska vara bra för både hundtassar, och mot mygg. Nu undrar jag om ngn vet om det är giftigt/farligt för hundar att äta? :confused: Jag menar, det är väl inte sällan en liten vovve stoppar i sig både det ena och det andra :smirk:

Fråga nummer två (2):
Jag och några vänner ska i sommar åka iväg till Gotland, och campa, eller bo i stuga. Vad måste jag tänka på? Att ta med, att fixxa innan vi åker osv?
Arne kommer vara ca fem månader när detta ska ske...

pict0010_orig_SE.jpg
Lilla Arne i mitt knä.... :love:
 
Sv: Två frågor! :)

fråga 2: ta reda på om hundar är tillåtet på campingen där ni ska bo! jag är faktiskt också lite sugen på att dra till gotland i sommar, säg gärna till om du hittar några bra ställen.
 
Sv: Två frågor! :)

Tjärsalva brukar jag ha på mina egna munsår och jag lever har svårt att tro att hunden slicker så mycket på tjärsalva den smakar rätt äckligt. Har använt tjärsalva till det mesta, mig själv, blöjrumpor, hästar m.m. och aldrig drabbats av någon allergireaktion. Har dock fått lära mig att man inte ska likställa tjärsalva med kådsalva som lättare kan ge reaktioner.
 
Sv: Två frågor! :)

Tack för Era svar! :bow:
cillamuffins: Jadå, har hittat en jättebra camping ganska nära Visby. Den heter Snäck. http://snackcamping.just.nu/ Där finns till och med hundbad! :D

mimmipigg: Ok, då ska jag använda den, det låter bra. Just den jag har heter Wilmas Nordic Summer, köpte på superrea! Sen luktar det ju lite.... Men hellre det än att vovven får tass-sprickor, eller massa mygg på sig! :p
 
Sv: Två frågor! :)

Nordic summer från Wilmas är ett myggmedel och innehåller beckolja.
Tjärsalva är något annat.
 
Sv: Två frågor! :)

Hej hej!!
Har inga svar på dina frågor men ett inlägg kan jag skriva.. *ler* Inte långt kvar nu till de kommer hem!! *ler* :banana: :banana:

Ha det bra!! Kram Jenny!
 
Sv: Två frågor! :)

Hehe, nä,det är 15 dagar kvar!! :bump:

Man är ju ganska otålig! :smirk:

Får förbereda så mkt man kan hemma under tiden! :p
 

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 640
Senast: LovingLife
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 167
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 138
Senast: alazzi
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 544
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp