Bukefalos 28 år!

Två små kort..

Sv: Två små kort..

Har försökt förklara det för Cillamuffin, men jag tror inte det går in. :D ;) :angel: :angel:

G.A *hukar sig och smyger runt på buke för att inte möta Cillamuffin*
 
Sv: Två små kort..

Mina gnäller faktiskt aldrig.

Eller jo...nu ljög ja. :D Hanen gnäller ibland när han ligger och sover i soffan och kaninen hoppar upp och sätter sig på magen på honom. Då blir han lite lite gnällig, men så fort kaninen hoppat bort så somnar han om.
Men han tycker inte så mkt om kaninen, tycker nog att den är lite äcklig, :D så han får gnälla just då. Han vet inte annars hur han ska göra för att kaninen ska hoppa bort. Han kan ju inte resa sig, för då är ju risken att den lilla trillar ner, och så gör inte en snäll schäfer. :D
 
Sv: Två små kort..

Men uppenbarligen finns det gnälliga schäfrar, för jag hinner oftas inte mer än in i vet.rummet när vi ska vaccinera förrän vet. utbrister att -Åh, nej en gnällschäfer! :D Men sen blir det faktiskt snopna, då hundarna sitter tyst trots sticket i nacken. Min vanliga vet. när han vaccinerade mina första gången, sa genast att :-Va, är de inte renrasiga? De var ju tysta under hela besöket. :angel:
 
Sv: Två små kort..

julia_v skrev:
Han är inte normal, förra sommaren hittade jag han sovandes
i BADKARET!! :D
Gu vilken tuff hund!

Skitsöta båda två förresten :love:
 
Sv: Två små kort..

HA! nu kommer jag och tar dig! försöker du säga emot mig eller vad är det frågan om? att schäfrar skulle vara tokiga är typiskt schäferägare att försöka beskriva allt som är lite udda. som inte riktigt passar sig för en tradig schäfer. alltså rent desperat från er sida där ni griper efter halmstrån.

M kan också vara lite "tokig" ibland, men det är liksom undantagen som bekräftar regeln. dessutom kan jag (när det passar mig) påstå att hon inte är någon renrasig schäfer (finns ju en möjlighet) och att det skulle förklara att hon inte är fullt så tradig som "riktiga" schäfrar.
 
Sv: Två små kort..

Nja, njo..

leo säger faktist inte ett pip när han får sprutor och dyligt,
trampar fel person han på tån, så blir han förbannad :devil: ( alltså han gnäller inte)

Men han YLAR när han ska få gå ut med hästen och galoppera,
för det är det bästa han vet..
 
Sv: Två små kort..

Pyttsan! :angel:

I sommar passerar jag Kalmar och då kan Du få träffa på schäfrar som får tokryck varje promenad. :D :D
 
Sv: Två små kort..

hmm då får du ta dig ner till skåne (eller inte om jag missar tentorna). jag väntar med spänning *fniss* ;)
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 703
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 338
Senast: geting
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
2 059
Senast: SiZo
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 340
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp