Bukefalos 28 år!

Tvååringarna - Födda -06

Sv: Tvååringarna - Födda -06

Min Self Posessed tranade i 1,48 igar pa ett exemplariskt satt. Het som en kokt potatis vart hon (Pv kunde knappt halla henne i en 38 sista 400) sa det blir tussar pa lilla damen imorgon (maste ju vanja innan det ska tranas igen - vill hon inte blir hon rent ut sagt farlig!)

Striking sabhran kan nu ga anda till crosstiesen (ca 10 m) utan att ga i backen och lever rovare i sin box. Stackaren maste sta och se de andra leka i hagen men far ju inte springa tva steg ens. Vi rontgade for ovrigt haromdagen igen och det finns tydliga forandringar i splintbenet vf.

Revenue hingsten gar pa skritten ca 15 min dag och haller pa att ha ihjal sin skotare varenda dag (jag fick hjalpa till och halla lipchain for att han skulle kunna kratsa hovarna igar) Fy tusan for galna hingstar pa boxvila!

MVH Kajsa - varma skona florida halsningar
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Men hallå, hur kan din pålla se ut som det är sommar?? Hon har ju ingen päls!

Mina ser ut som björnar. Orättvist.
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Här kommer ett "bidrag" på min kallblodskille Wilmer Flax, han är 1.50 i mankhöjd (vi mätte idag).
Han går motion i blandad fart men inga "tempo jobb" ännu, han fungerar som en klocka (ta i trä :angel: ) så vi hoppas att han premar i år.
Kom igen nu alla ni som har 2 åriga kallblod, lägg in bilder jag vill se hur de ser ut!
(Bilderna är tyvärr inte de bästa, men ska ta nya med den bättre kameran när jag hittar den).

Kommentera gärna!

18521532.jpg



18521531.jpg
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Ja hur går det med dem? Vi måste ju liksom förra året följa utvecklingen på våra Buke-tvååringar :idea:

Jag köpte ju en högbent åring efter Skogans Orlov förra året. Efter betet kördes hon in, i november opererades hon för man fann en Birkelandsfraktur vid friröntgen.

Nu är konvalescensen över, Moa har fått skor och nu börjar uppbyggnaden. Jag har inga planer på tvåårsstartande utan har premielopp som mål för henne.

Så här ser hon ut nu för tiden:

DSC00024.jpg


Grejen på bogen är inte skav utan hon är rakad pga att hon i veckan lyckats göra ett sticksår där.
var de den hästen som du skapade en tråd om. Spökets nytillskott eller vad det var?
ja letade efter den tråden men kunde inte hitta den.
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Den låg på travgnägg och har avlidit av inaktivitet... :p
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Idag tranade prinsessan en alldeles super suveran mile pa 1.44. Mina nya hemgjorda rycktussar (de svarta gummitussarna vart for stora for de sma sessa oronen..) fungerade utmarkt och hon vart lugn och fin. De gick ikapp, lag bakom (och fick massor av jord i nasan!) och gick om pa ett helt exemplariskt satt. Agarna var helt lyriska. Nar jag sedan lyckades bada henne utan att bli biten en enda gang var lyckan gjord!!

Min lillhingst fick ga ut och ata gras i longerlina idag - han var mycket lycklig.

MVH Kajsa och buspallarna
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Ah, du har börjat räkna om tiderna! :idea:

Jag tänkte, Corminta, hon skriver ju mile-tider så jag höll på att svimma när jag räknade av bara farten... :eek::D
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Min pojke har varit inne på banan två gånger. Första gången bekantade han sig bara med den, men det var inga problem. Andra gången gick han 1.50/1640 meter och det var jag ju så klart jättenöjd med. :) Han har gått 2-minutersintervaller förut.
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Nej, jag har inte skrivit om tiden, den ar i mile. Daremot har jag skrivit fel - 2.44 ska det ju vara saklart!
Vilket misstag, nog for att hon gick fint men att kapa varldsrekordet med 6 sekunder.. jaja, ber sa hemskt mycket om ursakt och hoppas inte jag orsakat allt for mycket hjartattacker.

MVH Kajsa - med skallen fylld av sagspan
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Hihi, jag har inte börjat köra fort än då jag flyttat ut till gården och väntar på att rakbanan ska bli körbar...men kör i 20 km/h i 7 km med Lille Jagsen....."tror" det är typ 3 minuterstempo.....han flyger fram som en hind :love:
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Vilken goding! :love: Vad har han för stam?

Här är våran 2:åriga kallblodshingst Lakritstrollet som är efter Moe Odin, vi satsar också på premielopp med honom i år. Det är inte jag som sköter träningen här, men enligt sambon så går det bara fint. :D

18499003.jpg
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Hahaha... Lakritstrollet härligt namn och han ser fin ut, hur hög är han i mankhöjd nu ?
Wilmer är min "förstfödde" och så klart mammas lilla pojke :love: !
Han är e. Järvsöfaks u. Seitta Majken

En liten bild på mamma och matte :)

14154013.jpg
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

http://[url=http://www.pixbox.se/pic18379501][/URL]

Jag har en tvåårigt sto som körs ungefär varannan dag, mestadels jogg och backträning i skritt. Hon har lite problem med aktionen och vintern här har ju inte varit så jättebra så vi grundtränar mest. Kör en del intervaller efter banvallen när underlaget tillåter. Har varit in till banan några gånger och siktar på premie i år.
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Vilken sötis, lovely pannlugg & tecken :love:, stam? mankhöjd? :D
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Vi har faktiskt inte mätt honom... :o Men han har växt förbi morbror K.A.Non rejält som bara mäter 140cm, så jag skulle tippa på att Lakritstrollet ligger runt 150cm. Han känns rätt stor i verkligheten, men på bilden ser han liiiiten ut. :D

Hans mamma väntar en Järvsöfaksbebis i april föresten. :p

Fin mamma också, så här ser grabbens morsa ut med Trollet i magen:

1877441.jpg
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Åhhh, en sån fin en, vilken man! :) Är också nyfiken på stam.... :angel:
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Jag tyckte att han såg stor ut på bilden...
Han ser ut att vara mer "vuxen" än våran Wille Pille :)

Fast jag tycker inte att Wilmer ser ut att mäta 1.50 på fotot som jag lagt ut på han, han ser alltid så bebisaktig ut på alla foton, även om det bor en liten devil :devil: i han i bland...
Han har ärvt lite av sin mamma :angel:
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Vi har faktiskt inte mätt honom... :o Men han har växt förbi morbror K.A.Non rejält som bara mäter 140cm, så jag skulle tippa på att Lakritstrollet ligger runt 150cm. Han känns rätt stor i verkligheten, men på bilden ser han liiiiten ut. :D

Hans mamma väntar en Järvsöfaksbebis i april föresten. :p

Fin mamma också, så här ser grabbens morsa ut med Trollet i magen:

1877441.jpg


Off Topic men... Vi ska betäcka om Majken med Lykke Gutten i år, han står ju i Piteå och eftersom vi har en tvåbent bebis i huset så blir det lättare att ta en hingst nära...
 

Liknande trådar

E
Trav * oj det blev visst nästen en roman, förlåt * Vår familj har sedan jag var liten pysslat med uppfödning och tävling av travhästar i...
2
Svar
20
· Visningar
1 728
Senast: Trygg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • "Minisemester" med tonåringar
  • Vad gör vi? Del CXCVIII
  • High Chaparall

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp