Bukefalos 28 år!

Tvååringarna - Födda -06

Sv: Tvååringarna - Födda -06

Jag har anmält till kriteriet och till derbyt, men nån E3 anm har jag inte sett till.....Undrar om jag inte är kvalificerad till det med min hemmagjorda ???
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Har inte heller fått någon inbjudan,tror inte att dom skickar ut nån heller,utan har läst annonserna.Däri står det bg o pg nummer så då tolkade jag det så .

Detta är det enda insatslopp vi anmäler till.
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

och jag fick inbjudan till E3 innan jag ens hade en häst i årgången....:rofl:
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Som jag skrev tidigare i traden var min Striking Sabhra hingst pa vila pga hovbold. Nu har detta dock omvarderats till en trolig spricka/fraktur av splintbenet pa ena fram. Rontgas ska det goras i morgon.
Den andra travarhingsten ska pa operation pa onsdag. Stoet joggar pa men har inte tranat pa ett par veckor nu.
Med detta vill jag saga att jag tyvarr inte kunna vara nagon vidare rattesnore vad galler travtraning over here.

Mitt pacersto tranade dock i 2.52 forra veckan och ska trana igen imorgon.

MVH Kajsa - med travarna pa vila
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Nu har min gjort bandebut... :D

Ut tidigt så att ingen annan skulle vara där så vi kunde köra preciiiis som vi vill. Underlaget här hemma har inte tillåtit några regelbundna joggar (likadant som förra året) så vi åker till banan och gör uppbyggnadsjoggningen så kan vi skritta på det trista underlaget här hemma.

Pulsdatorn är ju fantastiskt kul på de här små... :idea:

Min varierade farten mellan 4.08 och 2.16... :D

Nu får hon åka med varje gång vi tränar de andra så kan hon börja intervalla om några månader. (om inget händer så klart)
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

-Åhh,tänk om man kunde ta sig till banan!! här är det upp å ner med vädret hela tiden,så man riskerar att fastna i snöstorm..
men men,min lilla Giant chillare tränar på bra här hemma än så länge,
kör honom varannan dag,6 km på ett bra sätt,så nu väntar jag bara på våran bandebut bara vädret tillåter!!! :bump:
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Våran var så rädd när han kom (för knappt en månad sedan) så vi har inte kört honom än...:o
Han blev inte inkörd förrän i december så han ligger ju en bit efter. Nu är han så pass trygg med oss att vi kan ta fast honom i hagen och får ta på honom utan att han är rädd så nu börjar det väl på bli dags att sela ut också...
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Jag är helt hundra på att lugn och bra hantering från början ger mer än att stressa dem i vagn och fram till premie. :idea:
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Jag är helt hundra på att lugn och bra hantering från början ger mer än att stressa dem i vagn och fram till premie. :idea:

Ja absolut.
Har ju även / haft två syskon till den här och de har varit lite knepiga i humöret från början. Fast de har varit mer tjuriga än osäkra. Vi får ta det i den takt han verkar miogen för helt enkelt.
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Vi hade fotograf med oss till banan i dag. Fotografen hade lite problem med att hålla kameran stadigt och fokusera på objektet men några bilder blev det. :idea:

DSC00076.jpg


DSC00095.jpg


DSC00102.jpg


Och så.... :rofl::rofl: Kommer ni ihåg Humelibumlans försvarstal??? :D

DSC00091.jpg


Fröken Långben kan alltså göra exakt likadant.

Fartmässigt joggar hon ungefär 2.30 nu med vissa avvikelser.
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Våra två -06 :or såldes ju på Kriterieauktionen.
Det enda jag således vet om dem är att de är i proffsträning båda två.
Alfas Bling Bling hos Ulf Eriksson, och Alfas Barbara Bush, numera av nya ägarna omdöpt till Nous Esperons hos Roger Walmann.

Är det någon som vet vad Nous Esperons betyder?
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Tack! Undrar vad det var för fel med Barbara Bush...

(Mamma är Hillary Clinton.)

*via- sur.*
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

Ja, det är trist när folk döper om hästar.

Jag har döpt om en häst, men det berodde på att uppfödaren hade döpt två hästar till samma sak - en som var svenskregistrerad och en som var danskregistrerad. *himlar lätt med ögonen* Hur som helst, så kom ju den danskregistrerade till Sverige och startade och då tyckte vi att det var lika bra att byta namn på vår häst.
 
Sv: Tvååringarna - Födda -06

kl


"mammas" har inte börjat gå fort än men dom är gott gåendes....:love:

De andra som är på krontorp går ju sina tempointervaller 2 ggr i veckan redan, de bästa är på 40 tider ( Heidi Kemp och Zandokan Boko) Staro da Vinci kommer ifatt fort medans Bear Viking inte alls fungerar för dagen....
 

Liknande trådar

E
Trav * oj det blev visst nästen en roman, förlåt * Vår familj har sedan jag var liten pysslat med uppfödning och tävling av travhästar i...
2
Svar
20
· Visningar
1 727
Senast: Trygg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp