Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blixtra

Har hört att man ska tvätta alla nya barnkläder INNAN de används! För att få bort alla olika typer av medel man använder för att hålla textilier i "bra skick". Gäller detta även ytterkläder? köpte en fleece overall att åka hem från BB i. Har inte tvättat den, men allt annat. Hur gör ni?
 
Sv: Tvätt

Har mest begagnade plagg, garanterat mjukt och ogiftigt :idea:

Tvättar ALLT annat först. Åtminstone till bebis. Min första fick tidernas utslag av en icke tvättad liten yttertröja i plysch som var utanpå t-shirt...
 
Sv: Tvätt

Jag har tvättat allt, även ytterkläder. Elin tålde dessutom inte tvättmedlet de hade på BB så karln fick ta med sig filt och lakan hemifrån...
 
Sv: Tvätt

Jag tvättade allt till mina när de var små. nu tvättar jag det mesta till dottern, då hon är känslig.
 
Sv: Tvätt

Jag tvättar allt nytt som inte är ytterkläder.
Både till barn och vuxna.
Det kan finnas formalin/formaldehyd i nya kläder och jag är höggradigt allergisk mot det.
 
Sv: Tvätt

Man lär sig något nytt varenda dag... Jag som är oförskämt oallergisk mot allt har aldrig ens tänkt tanken på att tvätta kläder innan jag använder dom (om det inte varit från affärer där "alla" kan prova dom). Men nu är det då bara att lasta in tvättmaskinen och börja tvätta bebiskläder då.

Jenny
 
Sv: Tvätt

Tack till alla som svarat :bow: !

Jag har tvättat allt i oceans parfymfria tvättmedel, och ska nu tvätta även overallen då! Vi har också fått hemskt mycket begagnat av sambons syskonbarn som är 5st. Dock är de födda mellan april och augusti, medans vårat kommer i nov/dec, så deras overaller etc är för större barn, så en del nytt behöver vi om liten inte ska ha på sig sommarkläder när h*n åker hem *brrr*.
 
Sv: Tvätt

Jag har tvättat alla nya kläder direkt och även gärna kört ärvda kläder i tvätten också. Tycker inte om när kläder luktar av starkt parfymerade tvättmedel så jag vill helst tvätta bort den lukten som kan finnas kvar.

Man ska vara försiktig med parfymer till barn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 658
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 083
Senast: Amha
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
463
Senast: hamilton1
·
  • Låst
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om...
Svar
1
· Visningar
2 766
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp