Tvätta gosedjur vid svinkoppor?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tvätta gosedjur vid svinkoppor?

Jag tror inte bakterierna kan leva hur länge som hellst i gossedjuren. bakterier trivs bäst i kroppen eller i mat, och då det är en kroppsburen bakterie så trivs den troligast i +37 grader.

Är inte säker, men efter sin tid ifrån "folK" så bör ju bakterierna dö.

Vet inte hur länge svinkoppor lever.
Det är hemskt olika.
Salmonella kan t.ex leva 30 dagar i fågeltäck. :crazy:
På FASS.se står det att man ska rengöra leksakerna dagligen, så jag tror inte att bakterien är hemskt seglivad.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tvätta gosedjur vid svinkoppor?

Ok, det kändes lite lugnande...

Bakterier vill väl inte har det så torrt heller, de trivs väl bäst i fukt och "kladd" (t.ex. var). Men det är väl kanske olika beroende på vilken bakterie det är?
 
Sv: Tvätta gosedjur vid svinkoppor?

Bakterier trivs bäst i fukt ja. :) Så var noga med att alltid använda torra handdukar. :)
 
Sv: Tvätta gosedjur vid svinkoppor?

peter_lundin skrev:
Brukar du värma pizzan i bastun eller i solen :confused:
PL
Jag läste någonstans att 10 min i +70 grader dödar det mesta som är litet och farligt.
Så jag travesterade på Pizzeriornas eviga "tio minuter, tio minuter".

Men kom nu på att man kanske kan köra gosedjuren i micron, torktumlaren eller värmeskåpet?

Edit:
Det går faktiskt jättebra att värma fryst pizza i solen på hatthyllan i bakrutan på en bil.
 
Senast ändrad:
Sv: Tvätta gosedjur vid svinkoppor?

Inte_Ung skrev:
Men kom nu på att man kanske kan köra gosedjuren i micron, torktumlaren eller värmeskåpet?
Stackars djur, då får de det hett om öronen vill jag lova. :D

Det står på tvättlapparna på djuren att de endast får tvättas i 30 grader, så jag tror det kanske är lite väl riskabelt att köra dem i micron. Torktumla står det också att man inte får... :smirk:

Mina tvättade djur har legat i solen och torkat i måndags. Nu ligger de på en pall och torkar inne pga vädret. De andra djuren sitt på hyllan, i väntan på att jag skall veta om jag måste tvätta dem med... :crazy:
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
763
Senast: Fazeem
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 122
Senast: Elendil
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
581
Senast: Ramona
·
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
727
Senast: Emmi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp