Tvätta schabrak på bästa sätt?

EricaJohnsson

Trådstartare
Som rubriken lyder, hur tvättat ni era schabrak? Sånna lite snyggare med mycke "blingbling" på utan att de försvinner ?
 
fintvätt. Extra sköljning.

Och är det extra extra bling-bling stoppar jag ner shabraket i ett örngott för att skydda blinget mot islag i trumman.
 
Har en tvättpåse som jag tvättar schabrak i. Vanligt program på 30 grader i maskin. Nu har jag inte några superfina grejer som inte tåls att tvättas i maskin, men det funkar bra. Borstar alltid av dem innan jag tvättar, så att jag får bort så mycket lös smuts och hår som möjligt.
 
Är det mycket smuts på insidan brukar jag skölja av dem i badkaret innan.
Jag har en kompressor i stallet så jag brukar blåsa det värsta dammet av innan jag tar in sakerna i bilen.
 

Liknande trådar

Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 196
Utrustning Min stallägare tänker köpa in en bättre beg tvättmaskin (modell lite tuffare, tex wascator) till stallet så vi kan tvätta schabrak och...
2
Svar
26
· Visningar
2 180
Senast: Sibylla
·
Fritid Som rubriken säger, vad är den bästa akrylfärgen (för tavelmålning)? Har länge kört på det som kommit i min väg, gärna billigt, då det...
Svar
3
· Visningar
283
Senast: MCP
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
744
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp