Twiligt 1062

pastejja

Trådstartare
Det hade varit intressant att veta vad ni som känner hingsten och avkommor till honom har för erfarenhet ev dem. Vilken typ av ston tror ni han passar bäst resp. sämst till?
 
Sv: Twiligt 1062

jag har en e: Twiligt

Hon är född -08 så har inte hunnit med så mycket ännu.
Pga skada vid 1 års ålder så har jag bara påbörjat inridning då jag verkligen velat ta henne försiktigt.

Min flicka är iallafall en väldigt trevlig, smart men otroligt känslig individ. Hon är en kopia av sin mamma i form och utseende, men betydligt ädlare än vad hennes mor vad vid 3 års ålder. Dock är hon av mindre modell... ca 162cm
Ett STORt minus är att hon är väldigt jobbig att hitta bett till... jollrar mycket med bettet, lägger tungan över, sticker ut den och tycker det är väldigt jobbigt att ha något där.
Jag började tidigt med att ha bett på henne och till en början trodde jag bara det var ovanan som gjorde att hon höll på som hon gör och hade samma bett på henn (3 delat), men nu har jag börjat prova lite nya bett på våra promenader vid hand (rakt i både metall och gummi, 2 delat, andra 3delade, nova bett) med samma resultat.... så vi får väl se vert det slutar.
Annars är jag nöjd med min lilla häst
 

Liknande trådar

Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 714
Senast: cirkus
·
Avel Hej! jag behöver tips från er med mer erfarenhet. Jag har några ston på besök till min hingst, varav ett av dem aldrig varit betäckt...
Svar
9
· Visningar
1 213
Avel Jag har ett 50% knabstrupper sto på 165 i mkh kompakt lite grövre modell. Jag vill nu betäcka henne med en dressyrhingst och har...
2
Svar
34
· Visningar
3 111
Avel På tal om det för med modehingstar, så har jag nog råkat ut för det. Min avkomma är inte efter det hetaste på marknaden, men han...
2
Svar
33
· Visningar
1 341
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp