Tyda siffrorna under kåpan?

minfux

Trådstartare
Hej! Jag undrar om någon kan hjälpa mig att tyda siffrorna under kåpan på min Edinburgh sadel. På alla Edinburgh jag sett så står sitsens storlek + fit 1,2,3,4 el 5 under kåpan. Men på min står bara sitsstorleken.

Jag vet heller inte hur gammal min sadel är. Så jag hoppas att någon kan hjälpa mig. :-)

Siffrorna ser ut såhär:
H
1
7
1
9
8

4
0

Jag läste mig till att 0 betyder 16,5". Och det skulle isf stämma för min sadel är just det. Och jag misstänker att den är en fit 4, så därför tänker jag att de två nedersta siffrorna är sitsstorleken och vidden? Men hur vet jag årtal t.ex?

MVH Jossan
 
Hej! Jag undrar om någon kan hjälpa mig att tyda siffrorna under kåpan på min Edinburgh sadel. På alla Edinburgh jag sett så står sitsens storlek + fit 1,2,3,4 el 5 under kåpan. Men på min står bara sitsstorleken.

Jag vet heller inte hur gammal min sadel är. Så jag hoppas att någon kan hjälpa mig. :-)

Siffrorna ser ut såhär:
H
1
7
1
9
8

4
0

Jag läste mig till att 0 betyder 16,5". Och det skulle isf stämma för min sadel är just det. Och jag misstänker att den är en fit 4, så därför tänker jag att de två nedersta siffrorna är sitsstorleken och vidden? Men hur vet jag årtal t.ex?

MVH Jossan
Nu var det länge sedan jag hade en Edinburgh, men har ett svagt minne att fit stod på baksidan av kåpan, alltså in mot hästen. Har för mig det, eller så har jag blandat ihop det med någon annan. Åldern vet jag tyvärr inte.
 
Hej! Jag undrar om någon kan hjälpa mig att tyda siffrorna under kåpan på min Edinburgh sadel. På alla Edinburgh jag sett så står sitsens storlek + fit 1,2,3,4 el 5 under kåpan. Men på min står bara sitsstorleken.

Jag vet heller inte hur gammal min sadel är. Så jag hoppas att någon kan hjälpa mig. :-)

Siffrorna ser ut såhär:
H
1
7
1
9
8

4
0

Jag läste mig till att 0 betyder 16,5". Och det skulle isf stämma för min sadel är just det. Och jag misstänker att den är en fit 4, så därför tänker jag att de två nedersta siffrorna är sitsstorleken och vidden? Men hur vet jag årtal t.ex?

MVH Jossan

Jag hade en wellington och de två sadlarna är väl likadana i utformningen, och i min stod det 3 0 på det sista siffrorna och den var en fit 3 men i 17,5" i sitsen :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har någon lust att hjälpa mig med att tyda siffrorna i min allround, Cliff Barnsby-sadel. Under kåpan står: I2217 17 4 Antar att...
Svar
0
· Visningar
483
Senast: emliwest
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 328
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Jag trodde att jag (någorlunda) kunde det här med vad de olika siffrorna betyder under kåpan på Butets sadlar (hopp i detta fall), men...
Svar
5
· Visningar
10 974
Senast: Ace
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 220
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp