Bukefalos 28 år!

(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har även jaaaaag hittat hit! :D

Och för att svara på den obligatoriska frågan om vem jag inte vill ha som programledare, så blir mitt svar:

Ola.

Han må vara en rip-off av min egen pappa, men det förtydligar bara hela känslan av att Ola som programledare över ESC är en Väldigt Dålig Idé. Han lär nämligen högst troligen inte dyka upp över huvud taget eftersom man "jö inte kan tävla i musiiiik heller" och stanna hemma framför hockey eller valfritt tv/pc-spel i stället. Helt obrydd om sitt uppdrag inför svenska folket. Nä, mycket dum idé!

150305_av_ola_790.jpg


I övrigt måste jag tillägga att jag nu lyssnar på Djingis Khan på repeat. Tack för den :mad:
 
Nu har jag hittat hit :D
I övrigt måste jag tillägga att jag nu lyssnar på Djingis Khan på repeat. Tack för den :mad:
Vill du ha video till så finns det här:D:

Vem vill ni absolut INTE se som programledare för Eurovision Song Contest Finalen nästa år och varför?

(ska vara besvarad innan DagDL)

Hålltider

DagDL, torsdag 22.00
NattDL, fredag 07.30
Och ovanstående klipp "får mig oooosökt att tänka på":

Peter Harrysson!

jag skulle nog inte orka med att ha det så "oliiiiiidligt spännande" hela finalen...
Nä, han gjorde sig bäst i så ska det låta och Pelle Svanslös julkalender.
 
Då ska vi se. Jag tror att jag lyckats samla alla hittills inkomna svar på den obligatoriska frågan.

Solklart: marie serneholt!
Nej! Caroline af ugglas!!
Nej!! Nanne Grönwall



Kristina Lugn, för då skulle programmet och mardrömmarna aldrig ta slut... :nailbiting:
Eftersom @bollen__ inte kände igen namnet så tänkte jag lägga till en bild, då kanske det även blir ännu klarare varför jag valde Kristina Lugn...
549083_366_200.jpg



Alltså, listan på de som jag inte vill se är ju ganska lång om man säger så ;)

Jag lägger dock upp Leif Loket Olsson som lämplig toppkandidat. Slå det om ni kan :p

Värst vad du var hård :D

Behöver Loket verkligen motiveras? Eller vill vi att resten av Europas befolkning ska behöva uppleva Bingolotto igen?

Ser röstningen framför mig! Loket småpratar käckt med alla som ska ge rösterna och så sker det genom lucköppning ;)



Jag skulle vilja ha självaste MÅNS som programledare - det vore ju ett synnerligen nytt grepp att ta fjolårsvinnaren. Gärna med EsciMåns som sidekick

Vem vill jag då INTE ha? De som är högst på min irritationslista just nu är de fullkomligt tomma bloggarna Samir Badran och Rebecca Stella Simonsson - det är två individer jag vill ha så långt bort från all form av mediautrymme som det bara går. Varför får såna nån form av utrymme i media överhuvudtaget? Jag begriper det inte.

(ilar nästan till irritations/gnälltråden bara för att jag skrev detta)



Nu har jag kommit på vem jag INTE vill se: Naken-Janne! :eek: För vad tusan skulle Europa tro om oss då??



Petra Mede. Maken till människa att förstöra allt hon medverkar i finns inte. Inte är hon rolig för fem öre heller.



detta var en ganska lätt fråga egentligen!
Om man ska se till prestation och förmåga så är Petra Mede självskriven, MEN jag tycker att Mums-Mums ( aka Måns Zelmerlöf borde vara självskriven som sidekick!!!!)
Och , trots att det inte efterfrågades, så tycker jag - vadå- SÄFFLE!! där stannar man ju bara för en kopp kaffe, medan man ju gör den bästa i - KARLSTAD!
Så därför passar jag på att nominera Löfbergs Lila arena som den givna finalarenan!
...
ok back to topic,;)
den som absolut inte får leda nästa nästa eurovision song contest torde vara en som har rysk non regnbåge färgad syn, oavsett vad denne(a) heter eller finns- totalt ogillar sån syn!!!!!!!
Lyckligtvist hamnade den inte i ryssland så just den risken torde vara minimal!

Great minds think alike - min allra första spontana reaktion på frågan var

Vladimir Putin



Nu har även jaaaaag hittat hit! :D

Och för att svara på den obligatoriska frågan om vem jag inte vill ha som programledare, så blir mitt svar:

Ola.

Han må vara en rip-off av min egen pappa, men det förtydligar bara hela känslan av att Ola som programledare över ESC är en Väldigt Dålig Idé. Han lär nämligen högst troligen inte dyka upp över huvud taget eftersom man "jö inte kan tävla i musiiiik heller" och stanna hemma framför hockey eller valfritt tv/pc-spel i stället. Helt obrydd om sitt uppdrag inför svenska folket. Nä, mycket dum idé!

150305_av_ola_790.jpg


I övrigt måste jag tillägga att jag nu lyssnar på Djingis Khan på repeat. Tack för den :mad:



Nu har jag hittat hit :D

Vill du ha video till så finns det här:D:


Och ovanstående klipp "får mig oooosökt att tänka på":

Peter Harrysson!

jag skulle nog inte orka med att ha det så "oliiiiiidligt spännande" hela finalen...
Nä, han gjorde sig bäst i så ska det låta och Pelle Svanslös julkalender.

Okej, vissa av valen vet jag knappt vilka de är (:o), men vissa kan jag helt klart hålla med om-
Naken-Janne, Loket, Putin tycker jag inte platsar som programledare för ESC.
 
@Mirtai @Koppen
Påminner lite fint om att jag också vill ha med anledningen till varför ni inte vill ha vissa personer som programledare

@Snurrfian - skulle du kunna fetstila inte och varför i ursprungsfrågan så frågeställningarna blir lite tydligare?

Tack

:)
201228213333787755371_sbig.jpg

Amäh titta på henne! Man blir ju rädd bara av denna bilden!! :nailbiting:
Stör mig på hennes bredbena "dans" i horkläder och löshår och jag vet inte allt. När ska människan fatta att det räcker?!
Marie Setneholt: mer opersonlig än henne finns inte :cool:
Caroline af Ugglas: hon skrämmer mig helt enkelt. Jätteläbbig människa
 
Har grubblat lite... Jag är ju väldigt dålig på kändisar, men tänkte att alltid finns det någon jag inte klarar av. Så det får bli Morberg (tror jag han heter). Han är så äckligt vidrig så jag klarar inte ens av att se honom. Har ingen aning om hur han är som programledare, men vill inte veta heller. ;)

Det kan inte bli för mycket Måns i rutan, så han kan få leda.

Hästfolk har jag mer koll, där säger jag nej till Malin Baryard som redan fått göra för mycket i rutan, men ja till Charlotte Haid Bondegaard som är en skön person som bjuder på sig själv. Ser framför mig hur hon misslyckas totalt med något i direktsändning och genast börjar babbla om någon hon och Rasmus gjort. Eller drar en anekdot om träningen med Andy. :D
 
Okej... Jag måste rösta innan jobbet idag.

Snurrfian undrar om jag tycker att Kristina Lugn fungerar som programledare. Men så skrev jag inte. Jag skrev att jag inte hade koll på alla.

Gabby_Ossi håller med Koppen om Ugglas. Frågan är om det betyder något, såhär dag ett? Vi har (väl) inga onda utanför lyan som har behov av att hitta sina ulvar?

quarter4ever nämner Dalhalla som ett bra alternativ till ESC-finalen. Skulle hon gå ut så öppet som ulv? Kanske, kanske inte...

Tja, jag tror inte att jag kommer att bli mycket klokare just nu. Så jag kan lika gärna rösta.


Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
För att hon ifrågasätter mig fast jag tyckte att jag var tydlig med att jag inte hade koll på vilka alla var - och därmed inte tog upp dem.
Det är det jag hittat just nu.
 
Okej... Jag måste rösta innan jobbet idag.

Snurrfian undrar om jag tycker att Kristina Lugn fungerar som programledare. Men så skrev jag inte. Jag skrev att jag inte hade koll på alla.

Gabby_Ossi håller med Koppen om Ugglas. Frågan är om det betyder något, såhär dag ett? Vi har (väl) inga onda utanför lyan som har behov av att hitta sina ulvar?

quarter4ever nämner Dalhalla som ett bra alternativ till ESC-finalen. Skulle hon gå ut så öppet som ulv? Kanske, kanske inte...

Tja, jag tror inte att jag kommer att bli mycket klokare just nu. Så jag kan lika gärna rösta.


Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
För att hon ifrågasätter mig fast jag tyckte att jag var tydlig med att jag inte hade koll på vilka alla var - och därmed inte tog upp dem.
Det är det jag hittat just nu.
Du vet alltså inte vem Kristina Lugn är? O_o Nu kommer den spännande frågan är jag en tant som har koll på andra kulturtanter eller är det du som har dålig allmänbildning :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 855
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 925
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 182
Senast: malumbub
·
Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
28 600
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp