Bukefalos 28 år!

(Ulvlek) Stadskampen - Kampen om Eurovision Song Contest Finalen 2016!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Information från LL

Och eftersom ni ska ha något att prata om till första DL så kommer här den otroligt viktiga obligatoriska frågan!
Vår ärade press har naturligtvis stött och blött den i några veckor nu, men vi sätter en liten twist på den:

Vem vill ni absolut INTE se som programledare för Eurovision Song Contest Finalen nästa år och varför?

(ska vara besvarad innan DagDL)

Hålltider

DagDL, torsdag 22.00
NattDL, fredag 07.30
Solklart: marie serneholt!
Nej! Caroline af ugglas!!
Nej!! Nanne Grönwall
 
Information från LL

Och eftersom ni ska ha något att prata om till första DL så kommer här den otroligt viktiga obligatoriska frågan!
Vår ärade press har naturligtvis stött och blött den i några veckor nu, men vi sätter en liten twist på den:

Vem vill ni absolut INTE se som programledare för Eurovision Song Contest Finalen nästa år och varför?

(ska vara besvarad innan DagDL)

Hålltider

DagDL, torsdag 22.00
NattDL, fredag 07.30

Alltså, listan på de som jag inte vill se är ju ganska lång om man säger så ;)

Jag lägger dock upp Leif Loket Olsson som lämplig toppkandidat. Slå det om ni kan :p
 
Jag skulle vilja ha självaste MÅNS som programledare - det vore ju ett synnerligen nytt grepp att ta fjolårsvinnaren. Gärna med EsciMåns som sidekick

Vem vill jag då INTE ha? De som är högst på min irritationslista just nu är de fullkomligt tomma bloggarna Samir Badran och Rebecca Stella Simonsson - det är två individer jag vill ha så långt bort från all form av mediautrymme som det bara går. Varför får såna nån form av utrymme i media överhuvudtaget? Jag begriper det inte.

(ilar nästan till irritations/gnälltråden bara för att jag skrev detta)
 
Har hittat hit, men då jag precis kommit hem från en sjukt bra hoppträning, svävar på moln och känner mig allmänt bäst, känner jag att det för lekens bästa nog är klokast att vänta med att leka till imorgon, när jag förhoppningsvis landat lite.

Kul med lek! :D
 
@Mirtai @Koppen
Påminner lite fint om att jag också vill ha med anledningen till varför ni inte vill ha vissa personer som programledare

@Snurrfian - skulle du kunna fetstila inte och varför i ursprungsfrågan så frågeställningarna blir lite tydligare?

Tack

:)
 
Hittat hit, fått min roll och insett att frågan är något som jag behöver sova på. Just nu kan jag varken komma på någon jag vill ha eller inte vill ha som programledare... :meh: (Brukar knappt titta på det svenska eländet längre, tycker att det var mycket bättre förr med en tävling och sedan var det klart. :o)
 
Information från LL

Och eftersom ni ska ha något att prata om till första DL så kommer här den otroligt viktiga obligatoriska frågan!
Vår ärade press har naturligtvis stött och blött den i några veckor nu, men vi sätter en liten twist på den:

Vem vill ni absolut INTE se som programledare för Eurovision Song Contest Finalen nästa år och varför?

(ska vara besvarad innan DagDL)

Hålltider

DagDL, torsdag 22.00
NattDL, fredag 07.30

Petra Mede. Maken till människa att förstöra allt hon medverkar i finns inte. Inte är hon rolig för fem öre heller.
 
@Mirtai @Koppen
Påminner lite fint om att jag också vill ha med anledningen till varför ni inte vill ha vissa personer som programledare

@Snurrfian - skulle du kunna fetstila inte och varför i ursprungsfrågan så frågeställningarna blir lite tydligare?

Tack

:)

Värst vad du var hård :D

Behöver Loket verkligen motiveras? Eller vill vi att resten av Europas befolkning ska behöva uppleva Bingolotto igen?

Ser röstningen framför mig! Loket småpratar käckt med alla som ska ge rösterna och så sker det genom lucköppning ;)
 
Kristina Lugn, för då skulle programmet och mardrömmarna aldrig ta slut... :nailbiting:
Eftersom @bollen__ inte kände igen namnet så tänkte jag lägga till en bild, då kanske det även blir ännu klarare varför jag valde Kristina Lugn...
549083_366_200.jpg
 
Information från LL

Och eftersom ni ska ha något att prata om till första DL så kommer här den otroligt viktiga obligatoriska frågan!
Vår ärade press har naturligtvis stött och blött den i några veckor nu, men vi sätter en liten twist på den:

Vem vill ni absolut INTE se som programledare för Eurovision Song Contest Finalen nästa år och varför?

(ska vara besvarad innan DagDL)

Hålltider



DagDL, torsdag 22.00
NattDL, fredag 07.30
detta var en ganska lätt fråga egentligen!
Om man ska se till prestation och förmåga så är Petra Mede självskriven, MEN jag tycker att Mums-Mums ( aka Måns Zelmerlöf borde vara självskriven som sidekick!!!!)
Och , trots att det inte efterfrågades, så tycker jag - vadå- SÄFFLE!! där stannar man ju bara för en kopp kaffe, medan man ju gör den bästa i - KARLSTAD!
Så därför passar jag på att nominera Löfbergs Lila arena som den givna finalarenan!
...
ok back to topic,;)
den som absolut inte får leda nästa nästa eurovision song contest torde vara en som har rysk non regnbåge färgad syn, oavsett vad denne(a) heter eller finns- totalt ogillar sån syn!!!!!!!
Lyckligtvist hamnade den inte i ryssland så just den risken torde vara minimal!
 
Senast ändrad:
Värst vad du var hård :D

Behöver Loket verkligen motiveras? Eller vill vi att resten av Europas befolkning ska behöva uppleva Bingolotto igen?

Ser röstningen framför mig! Loket småpratar käckt med alla som ska ge rösterna och så sker det genom lucköppning ;)
jag tycker ju det vore rätt trevligt att lotta ut en Volvo el två i direktsändning över hela Europa - öppna upp för alla att ringa in och lämna sin röst alltså (bara man har rätt slutsiffra...) :angel:


Å förresten skrev jag att jag skulle vara hårdare på reglerna i den här lek, sådetså! :p
 
And the winner is: SWEEEEDEN!!!!!

Måns hann knappt greppa segerpokalen i Eurovision Song Contest innan arbetet med att ta fram vilken stad i Sverige som ska få stå värd nästa år för arrangemanget började. Vissa anser att programledarrollen borde stå i fokus, men ”alla” som har något att säga till om, vet att själva arrangemanget är det absolut viktigaste. Programledare glöms bort snabbt men eventuella intäkter och möjligheten till kringarrangemang gör själva anordnandet till en vinstmaskin (att alla finaler gått med förlust senaste årtiondet hållet man tyst om, nu är det goodwill och turistintäkter som är det viktiga). Många städer känner sig kallade men inte alla kommer att få chansen.

Stockholm anser att Malmö redan är diskvalificerade för de arrangerade spektaklet senast, 2013. Och Malmö anser att Stockholm ska dra något gammalt över sig – bara genom att kalla tävlingen för spektakel gör att de borde diskvalificeras från arrangemanget på livstid! Som sagt tjuvnypen och smutskastningen har redan börjat.

Efter några dagars intensivt arbete har Christer Björkman & Co fått ner en lämplig lista på kandidatstäder: Malmö, Göteborg, Stockholm, Haparanda och…..


SÄFFLE!!!

Alla undrar hur Säffle kom med på listan men kommunalrådet Bengt Berg förklarar att Säffle är den perfekta platsen som kombinerar den lilla stadens hjärta med det stora evenemanget (och förresten hur var det nu m Sthlm, de verkar ju få kasta in handduken pga fotbollen…..) Kvällstidningsjournalisterna undrar fortfarande vad han egentligen menar men det kanske ger sig längre fram..

Ett orosmoln har också dykt upp vid horisonten, någon har startat en Facebook-grupp som blir större och större för var minut. Klart f*n finalen ska arrangeras i Norje, Sölvesborg!! Det är ett hängivet gäng Sweden Rockare som gått samman med Lordis fan club och som nu försöker sälja in idén att arrangera finalen som utomhusfestival!!! Sweden Rock går ju av stapen första veckan i juni och lägger man Eurovisionsfinalen veckan innan så finns det hur många synergi-effekter som helst att utnyttja!

Men att arrangera finalen utomhus, hu, Christer Björkman ryser bara han tänker tanken – tänk på alla paljettklänningar i ett hällregn….

Festivalstaben inser att det bara finns en sak att göra – man måste folkomrösta!! Alla kandidater ska få möjlighet att visa upp sig och berätta varför just de är rätt stad och sedan kommer de att röstas ut en efter en ända tills det bara finns en vinnare kvar


Låt bästa stad vinna!!!
fast oavsett vore det askult om det blev Dalhalla som fick hålla i finalen! snacka om oförglömmligt avtryck!
 
ok back to topic,;)
den som absolut inte får leda nästa nästa eurovision song contest torde vara en som har rysk non regnbåge färgad syn, oavsett vad denne(a) heter eller finns- totalt ogillar sån syn!!!!!!!
Lyckligtvist hamnade den inte i ryssland så just den risken torde vara minimal!

Great minds think alike - min allra första spontana reaktion på frågan var

Vladimir Putin
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 860
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 925
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 182
Senast: malumbub
·
Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
28 602
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp