Bukefalos 28 år!

Underlig fråga kanske

Atlas

Trådstartare
:crazy: I morse när jag kollade runt på hastannonssidorna:angel: så fann jag en annons på vårt ardennersto som vi sålde i somras...Det var våra bilder och när man klickar på svarsformuläret kommer vårat namn o mailadress upp...men sedan har dom ändrat helt i annonsen o döpt om henne...Men - det är ju inte vi som satt in annonsen så den kommer inte från vår dator, så när man svarat går den inte till oss, heller kan vi inte radera den. Jag har mailat "annonssidan" och bett dom ta bort den då den är falsk 2 ggr!!Jag har också mailat dom som satt in den o talat om att tar dom inte bort den så polisanm jag! Men - vad ska jag göra:confused: Annonssidan skiter i att svara och många är in på annonsen har jag sett. Jag känner mig oseriös fast jag inte satt in den. Men vi har ju i somras tagit bort annonsen, hur kan dom fått tag på den ??
 
Sv: Underlig fråga kanske

Japp, man blir grinfärdig! Men ska man polisanmäla??? Enklast vore ju om dom som har sidan raderade den:cry:
 
Sv: Underlig fråga kanske

Ungefär samma sak hände oss, fast hästen var i vår ägo när någon roade sig med att sätta ut annonsen. Min lillasyster hade precis fått sin första häst, ett litet fjordsto. Någon månad efter att vi köpt henne var det någon som ringde hem till oss som sa att hon var intresserad av vår fjording som hon sett på annons på H*stN*t. Vi såg ut ungefär såfär: :confused: :eek:
Vi gick ut på sidan och tittade, och visst fanns det en annons på vår lilla pålla där, med en bild som vi tagit och allt. Vårt namn och tel.nr stog även som kontaktperson. Och det var verkligen inte vi som hade lagt ut annonsen! Min syster tyckte det var riktigt jobbigt (hon var inte så gammal heller) när det ringde folk hela tiden som ville köpa hennes häst.
Men vi mailade till annonssidan, så tog de bort annonsen med en gång, tack och lov.

Troligen så var det någon av min lillasysters kompisar som blivit avundsjuk eller nåt på att hon fått en egen häst. Men vem som la ut annonsen vet vi fortfarande inte.

Skumt var det iaf :cool:
 
Sv: Underlig fråga kanske

PM:at om vart annonsen finns, vill inte:mad: göra reklam till den sidan mer när dom inte orkar hjälpa mig att ta bort den!
 
Sv: Underlig fråga kanske

En bild på min häst användes till en falsk annons som nån lien tjej satt upp för att hon tyckte det var kul. Märkte att det var ngt mystiskt då det var stavfel och den var totalt orimlig, dessutom endast en mejladress. Jag mejlade henne först för att se om hon ville ta bort den självmant. Det gjorde hon och jag fick en ursäkt.

Vilken isda var det? PM:a mig! :bump:
 
Sv: Underlig fråga kanske

Något liknande skumt hände mig här på annonsdirekt...

Jag har företag och har köpt fem stående annonser på valfri plats under ett år. Jag loggar in med lösenord för att ändra och uppdatera annonserna.
Nu skulle jag sälja min unghäst så jag använde en av annonserna till det. En intresserad köpare hörde av sig och betalade handpenning. Jag brydde mig inte om att ta bort annonsen på en gång eftersom den ändå ramlat rätt långt ner då den var några dagar gammal... men så ringer köparen och är ganska orolig då hon sett annonsen uppdaterad och överst på sidan samma dag... :confused:
Jag gick in, och mycket riktigt så var alla mina annonser uppdaterade samma dag! :confused: Utan att jag ens varit inloggad på en vecka :eek: :confused:

Vad konstiga saker som kan hända :mad:
Hoppas du får bort annonsen!
 
Sv: Underlig fråga kanske

Men det ingår väl i det annonsabbonemanget att de annonserna ska ligga högst upp, vad jag vet så har de väl bara skött sina åtaganden?

Har för mig i alla fall at det var så från början då jag blev irri på att de hade kasat ner. Alltså omvänd problematik.
 
Sv: Underlig fråga kanske

Nu är annonsen borta:bump:
Vet inte om det var mitt inte riktigt lika trevliga sista mail till sidan eller om det var mina 30 mail om polisanm till den som satt in annonsen:crazy: Men huvudsaken att den är borta!
 
Sv: Underlig fråga kanske

Men det ingår väl i det annonsabbonemanget att de annonserna ska ligga högst upp, vad jag vet så har de väl bara skött sina åtaganden?

Har för mig i alla fall at det var så från början då jag blev irri på att de hade kasat ner. Alltså omvänd problematik.

Nej, det är inte ett sånt abonnemang, jag ska själv uppdatera varje annons. Säkert en billigare variant ;)
 
Sv: Underlig fråga kanske

Ja vad bra! Men konstigt ändå? Hur kunde era kontaktuppgifter finnas där? Låter nästan som att de skulle ha fått tillgång till den gamla annonsen på något sätt? Skumt... *grubblar*
 

Liknande trådar

Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 138
Senast: Magiana
·
Äldre Klickade mig in på sida där det låg uppe annons för ett större evenemang. Nu är jag irriterad. Mammor, mostrar, döttrar och kompisar...
2
Svar
24
· Visningar
2 171
Senast: Araminta
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 562
Senast: Vallmo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Härom dagen gick jag till en blomsteraffär. Jag ville köpa något litet, fint och färgglatt som en present till en vän. Jag har en annan...
Svar
0
· Visningar
323
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp