Bukefalos 28 år!

Undrar om det går att sova i rullstolen över natten...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu börjar det krampa o knaka i höft och lår igen... jag har fått kvällsalvedonen och oxycontinet. Men ska väl försöka få in en oxynorm också.

Det är flera "nya" ansikten i personalen... Så det känns inte så betryggande att få hjälp i säng... mkt vikarier just nu o personal som får göra dubbelpass... senaste två dagarna har de skickat mig i o ur säng som en säck potatis och igår fastnade ena foten nästan i sängkanten, tack o lov var det, det "friska" (läs friskaste) benet.

Fryser gör jag också, vilket inte är så vanligt.

Servetthög och snorpapperpåse för natten är beredd...
 

jag rullar ut i dagrummet, harklar mig lite försynt o säger... ursäkta men kan jag få min oxynorm nu, så kan jag dra på mig nattskjorta och borsta tänderna, så kan ni komma in och hjälpa mig på toa och i säng, då har tabletten nog verkat ca 10 min en kvart... och ofast har den det. Men nu i kväll har höfled och lårben varit lite olydiga... och hängt o slängt lite som de velat med knak o brak... o då hjälper inte tabletten hundra. Nu när jag är uppkuddad i sängen med benen och har vågat slappna av lite är det bättre... men oxynormen är snabbverkande men också korttidsverkande... Grunden är ju oxycontinet som är långtidsverkande. Men vaknar jag i natt och har ont o ber om en oxynorm, så kan jag slappna av tillräckligt för att somna om.

Det låter säkert larvigt men de som är, eller har jobbat som vårdpersonal förstår nog mitt svammel....

*snörvel, snyt o fräs en sväng*
Jag förstår dig, ja. Hoppas du får sova i natt och larma nu så fort du vaknar, så du får v.b och kan somna om snabbt.
Hälsningar/ssk (tidigare på rehabavd. med mycket frakturer).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp